Hej!
Jag har ett litet problem i bilen! Hade tänkt trycka in 6,9or i hatthyllan på 850´n! Har redan ett monoblock som driver Xmax dubbel 12" i skuffen. Och jag fick nyss reda på att det är en förstärkare till främre högtalarna (framdörrarna)! Den sitter bakom handsfacket. Så då är lågnivå uttaget upptaget redan i stereon! Har nämligen bara ett låg nivå uttag baki stereon.
Och tidigare ägare som jag tror gjorde systemet använde sig av "phono kontakter" för att få både slutsteget och förstärkaren kopplade till stereon. Nu till det jag undrar över!
Jag kommer köpa till ett 2-stegs till 6,9orna! Kan jag då "grena" låg nivå´n en gång till med ett par till phono kontakter? Här är en bild som (kanske) gör allt enklare att förstå! svårt att förklara!
Har även högtalare i bakdörrarna men dom är kopplade till stereon. Både fram och bak är original högtalare!
Gjorde en liten close-up bild nere till höger!
Har ni något förslag hur jag kan koppla ihop allt på ett bra sätt, var snäll och skriv!
PS: Bilden blev liten när jag lade in den i tråden.. men de kanske funkar om ni sparar som och sen förstorar lite grann!
MVH Rickard