3129
Sök

Tips på bra lim att limma sidokjolar

191 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Tjena ska montera dit ett par sidokjolar på min bil och hade tänkt limma dom då.Hade tänkt mej pl400 men det ska ju härda typ ett dygn eller nått,nån annan som har tips på bra lim som eventuellt torkar snabbare och håller bra:)? Tack på förhand/Rickard

Team Pro5
313 Inlägg
2 september 2009
Sikaflex brukar vara ett bra alternativ, finns i dom flesta välsorterade byggvaruhusen.

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 september 2009
TEC7 har kommit mer och mer. Har högre hållfasthet än sikaflex har!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Körv
3 535 Inlägg
2 september 2009
Borde funka med något som jag och en kompis hittade på Coop Forum.

"SuperFix"

Truckdriving Man

12 086 Inlägg
2 september 2009
Ang sika ska jag en gång för alla säga att de inte bara är att åka o köpa.
Jag letade mig fördärv i flera städer för o hitta Sikaflex 221/521 utan resultat.

Sist jag limmade köpte jag nått Simons marinlim, köpte det på marinan och det har hållt fast vingen hittills.
Härdningstiden vet jag inget om dock.

982 Inlägg
2 september 2009
pl400 thats it !!

191 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
okej tack så mycket för alla tips,men alla andra lim sorter förutom pl400,är det något liknande som pl400 som är lika hållbart?

Svetsare
3 150 Inlägg
2 september 2009
Teroson:
Terostat 9220 - Kraftlim

Hållaren för laddtrycksmätaren jag har är limmad med det limmet, trodde först det skulle vara som silikon även i torrt tillstånd men kom senare fram till att torkningstiden visst va typ 3 dygn eller nåt  tongue   

Tog en jävla tid innan det stelnade men fan va hårt det blev, och det va ju som silikon typ så det rann ju inte iväg precis, fick nästan slå ut det ur tuben ffs  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök