2877
Sök

Bränsle fel/ Tändningsfel 745:an startar inte

35 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Tjena!
Felet började med att jag inte fick fram någon bensin fram till spridarna, så jag började med och byta bränsle pumpen under bilen och tittade till förpumpen i tanken och då såg jag att jorden till den satt hel fel och jordade inte, så satte jorden på ett ställa så den jordar. Så då fick jag fram bensin till retur slangen och till spridarna. Så jag nöte på start motorn men fick inte ens en tändning, så då kollade jag gnistan på tändstiften och det var gnista men det konstiga var att inga av stiften var sura och det skulle dem va så mkt jag nöte på startmotorn. Men han jag köpte bilen av sa att bilen slutade fungera vid halv tank för att förpumpen var trasig men som sagt det är den inte. Men kan felet vara att pumpen är gammal och inte orkar pumpa fram tillräckligt mycket bensin/tryck. Men som sagt bensinen kommer fram till spridarna men vet inte om trycket är tillräckligt för att öppna dem, och jag har bytt spridare med utan något resultat. Och gnista har jag!

Ajuste bilen tänder till på startgas!

Tack på förhand
Senast redigerat av PatteN (3 september 2009)

21 761 Inlägg
2 september 2009
Tänder motorn bara till på startgasen eller går motorn i någon sekund också?

Bajsapa
316 Inlägg
2 september 2009
testat att byta spridar relä?

195 Inlägg
2 september 2009
Spridar reläet sitter vid expansions kärlet, svart.

Bytt men ingen skillnad? ta upp spridarbryggan med spridarna i och be en kompis vri runt motorn. Så ser du ifall de skjuter ut bränsle ur alla.. Kolla så jorden till spridarna är bra också.

35 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Tänder motorn bara till på startgasen eller går motorn i någon sekund också?

Den tänder bara på startgasen, den varar upp till 1500 varv kanske sen dör den direkt !

35 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Mattsvart skrev:
Spridar reläet sitter vid expansions kärlet, svart.

Bytt men ingen skillnad? ta upp spridarbryggan med spridarna i och be en kompis vri runt motorn. Så ser du ifall de skjuter ut bränsle ur alla.. Kolla så jorden till spridarna är bra också.

Japp jag byte det idag men ingen skillnad. Jag tog bort spridar bryggan idag och kompisen vred om. men det sprutade inte ur någon spridare.

35 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
muffl0n skrev:
testat att byta spridar relä?

Japp det gjorde jag idag men ingen skillnad !

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 september 2009
klickar det till i bränslerelät då?  funkar pumpen under bilen ? bränsle relät brukar strula

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

35 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
klickar det till i bränslerelät då?  funkar pumpen under bilen ? bränsle relät brukar strula

Japp det klickar i relät och bränsle pumpen under bilen är bytt. bensinen kommer ju fram till spridarna men förpumpen i tanken kanske håller på och ge upp och inte ger fullt tryck så att bensinen sprutas i spridarna ? hört att folk haft det problemet ! Så tänkte byta den imorgon !

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 september 2009
PatteN skrev:
turboforssen skrev:

Japp det klickar i relät och bränsle pumpen under bilen är bytt. bensinen kommer ju fram till spridarna men förpumpen i tanken kanske håller på och ge upp och inte ger fullt tryck så att bensinen sprutas i spridarna ? hört att folk haft det problemet ! Så tänkte byta den imorgon !

kommer det mycket soppa ur returen? det ska gå att köra utan tank pumpen ( min funka utan några problem utan den iallafall) kolla så det kommer ström fram till spridarna då:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

35 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
PatteN skrev:
turboforssen skrev:

kommer det mycket soppa ur returen? det ska gå att köra utan tank pumpen ( min funka utan några problem utan den iallafall) kolla så det kommer ström fram till spridarna då:)

Aah fan det sprutade ur returen smile och jag mätte upp fall jag fick ström på spridarna och jag fick utslag! riktigt trött på detta problem nu tongue Lämnar snart in den på volvo för fel sökning 1900kr i timmen tongue

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 september 2009
det absolut lättaste är väll att kolla blink-koderna i lilla diagnos enheten på v-sida i motorrummet? smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Smålänning
7 883 Inlägg
3 september 2009
The_Mechanic skrev:
det absolut lättaste är väll att kolla blink-koderna i lilla diagnos enheten på v-sida i motorrummet? smile

Precis smile Uttag 2 är soppa och 6 tändning smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

35 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
The_Mechanic skrev:

Det är en -87 så den finns inte.. den kom väl på -90 om jag inte minns fel ! Hade det på min förra bil.

2 914 Inlägg
3 september 2009
kan inget om insprutningen, men kollat om hur mycket ström kommer till spridarna??

35 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
kan inget om insprutningen, men kollat om hur mycket ström kommer till spridarna??

Jag kolla bara fall jag fick utslag på en spridare och det fick jag.. men ska dra nya kablar imorgon till alla spridare så får jag se om det funkar smile

5 Inlägg
4 september 2009
Tja har exakt samma jävla problem på min flickväns 240 allt går tändningen och allting e ström till spridarna men problemet är att dom inte öppnar hör gärna av dej när du kommit på felet. börjar bli överjävligt trött på de problemet nu :-)

35 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Bajjen90 skrev:
Tja har exakt samma jävla problem på min flickväns 240 allt går tändningen och allting e ström till spridarna men problemet är att dom inte öppnar hör gärna av dej när du kommit på felet. börjar bli överjävligt trött på de problemet nu :-)

Tja! Jo jag vet exakt hur du känner tongue
Men nu har jag snackat med en polare som hade exakt samma fel på sin 940 och då var den förpumpen som var "trasig" den lät men den orkade inte pumpen fram rätt soppa tryck så spridarna öppna sig.
Så jag ska testa och byta förpumpen och kolla fall det funkar kan höra av mig till dig om det var det som var felet på min ! smile

16 Inlägg
4 september 2009
kolla spridarmotstånet om det är paj. sitter typ ovanför batteriet. smile

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
4 september 2009
pumpen i tanken är bara en förpump, det är den under golvet som är tryckpumpen. Öppnar spridarna? testat att byta rotor? är den spucken kan man få gnista fast inte där man ska ha den. tändmodulen har med bränsle att göra också, tesat att byta den?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Sök