2961
Sök

Lite frågor om mckort

265 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Hej
Jag har länge funderat på att skaffa mc kort och har lite frågor om det:
Vad gör man på halkkörningen med mc?
Är det mycket stor skillnad på att köra en 125 som en crossmoppe?
Måste man ha tagit kort för lätt mc innan man tar för tung?

Nu är detta frågorna som jag kommer på för tillfället men kommer nog på mer strax.
Vet ej om denna ligger i rätt forum men jag hoppas det.

//Peebo

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 september 2009
Här har du en MC tråd som handlar om MC där du kan hitta svar eller ställa upp dina frågor;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=94101

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

249 Inlägg
3 september 2009
Peebo skrev:
Hej
Jag har länge funderat på att skaffa mc kort och har lite frågor om det:
Vad gör man på halkkörningen med mc?
Är det mycket stor skillnad på att köra en 125 som en crossmoppe?
Måste man ha tagit kort för lätt mc innan man tar för tung?

Nu är detta frågorna som jag kommer på för tillfället men kommer nog på mer strax.
Vet ej om denna ligger i rätt forum men jag hoppas det.

//Peebo

Det är ingen halkkörning med mc men det hade varit kul att kolla på cool

Vet inte vad du menar med 125 som crossmoppe, hursomhelst är 125cc inget att oroa dig för.

Du behöver inte ta lätt mc kort först, men gör du det så uppgraderas det till tungt mc kort efter 2 år (nåt sånt kommer inte ihåg riktigt), man måste vara 20 år (typ) för att ta tungt mc kort.

Detta är vad jag kommer ihåg från teorin men kan ha fel, så kolla in www.sporthoj.com och körkortsportalen
Senast redigerat av 85an (3 september 2009)

3 354 Inlägg
3 september 2009
85an skrev:
Du behöver inte ta lätt mc kort först, men gör du det så uppgraderas det till tungt mc kort efter 2 år (nåt sånt kommer inte ihåg riktigt), man måste vara 21 år (typ) för att ta tungt mc kort.

nja från lätt måste man köra upp men mellan->tung är änsålänge ingen uppkörning

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

249 Inlägg
3 september 2009
Seth skrev:
85an skrev:
Du behöver inte ta lätt mc kort först, men gör du det så uppgraderas det till tungt mc kort efter 2 år (nåt sånt kommer inte ihåg riktigt), man måste vara 21 år (typ) för att ta tungt mc kort.

Just det, lätt mc = moped. Brukar inte tänka så big_smile

Man ser ju hur bra man tar in teorin, tog A kortet i april-maj men har redan glömt allt cool

3 354 Inlägg
3 september 2009
85an skrev:
Seth skrev:
85an skrev:

Just det, lätt mc = moped. Brukar inte tänka så big_smile

Man ser ju hur bra man tar in teorin, tog A kortet i april-maj men har redan glömt allt cool

mm det försvinner fort tongue samma som med skolan tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Avstängd
424 Inlägg
3 september 2009
du tar A kortet när du fyllt 18 (vilket du redan gjort antar jag). Exakt 2 år efter du tagit det kortet så får du hoppa på en tung och brassa satan. Om jag inte är fullkomligt sned så är det så det fungerar. Men nu ska dom komma med massor av extra risk utbildningar. skit störigt.. men mycket bra! om man tittar på alla i trafiken som borde bli fråntagna både mc och körkort.

team Svineri. Volvos under construction.

Thorssa
3 september 2009
turbo5a skrev:
du tar A kortet när du fyllt 18 (vilket du redan gjort antar jag). Exakt 2 år efter du tagit det kortet så får du hoppa på en tung och brassa satan. Om jag inte är fullkomligt sned så är det så det fungerar. Men nu ska dom komma med massor av extra risk utbildningar. skit störigt.. men mycket bra! om man tittar på alla i trafiken som borde bli fråntagna både mc och körkort.

Japp men är man 21 eller äldre när man tar A-kortet får man köra tung MC direkt.

Sök