Det som ska göras i det hela stora är att laga rost (e ju som himla kul ) och så behövs en del av taket bytas ut, sedan kommer säkert motorn få sig någon vassare kam, dubbla su och extraktorgrenrör.
Koplingen behöver sig en översyn, då det troligen är luft i systemet.
Det mesta av elen funkar vilket känns skönt bromsarna e bra och drar inte snett, rätt bra me tanke på att den ståt ett antal år under en gran.
Lägger upp lite bilder och tänkte försöka arbeta med bilen iaf 1 gång i veckan.
Tanken me projektet e att rädda bilen från skroten och få den laglig, inte fixxa någon utstälningsbil!
som det säkert syns så är det lite rost, behöver nya skärmkanter bak, och nya sparklådor/trösklar på vardera sida.
sådär ser golvet ut fram på båda sidorna (behövs som sagt lagas en del rost)
efter förarstolarna verkar golvet ganska friskt, ska gå lös över hela bilen me någon spetsig hammare senare, då lär de väl visa sig var man behöver lappa, brukar ju oftast vara mer rost en vad det ser ut att vara.
golvet bak, finns baksäte men tog ur det för att kunna städa ur lite bättre, var ju en del barr i ifall man säger så =P
Hålet i taket som ska fixxas, är nog rätt lätt fixat mot all rost så det verkar värre en vad det är!
avslutar me en bild på värsting maskinen volvo b18, går som en klocka, filmklipp på den kan läggas upp ifall någon skulle vilja det.
" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
ang stuk vet jag inte riktigt än, sitter o velar mellan nå rallyliknande stuk eller något slags svenskt rat rod stuk, sitter o funderar på vad som kan bli lite udda, eller så får den vara ungefär som den är, fast jag slänger upp ett gammalt takräcke me något älghorn o några skidor på, ifall det är någon som har någo idé om ett schysst stuk så får den gärna dela med sig
Tänkte börja fixxa me golvet på lördag kväll ifall någon undrar när det kommer byggbilder.
Inte så ofta man ser amazon herrgårdsvagn. kul skall du ge den en vettig lack eller rolla på ngt matt svart smörja? Jag tycker du skall slänga på takräcket iallfall med skidor å horn
Inte så ofta man ser amazon herrgårdsvagn. kul skall du ge den en vettig lack eller rolla på ngt matt svart smörja? Jag tycker du skall slänga på takräcket iallfall med skidor å horn
Nej, också ett skäl till att jag ville rädda den! det blir ingen mattsvart smörja, jo tror också det kan bli rätt bra isåfall blir det att ha kvar den blåa färgen och försöka hitta en väldigt lik färg och lacka den nya plåten i samma.
Ja idag har jag inte gjort så mycket då jag var i stockholm och lämnade min och en polares fmx ramp där:cool: iaf rev ut innertaket idag och förberede inför morgondagen, då jag tänkte fixxa taket först. Tänker kapa ut den delen där de e hål, kapa en större del i den "nya" takdelen, lägga den ovanpå hålet, sätta mig i bilen och rita ur konturen av hålet sen ta vinkelslipen pricis utanför där jag ritat, då borde man få en del som blir perfekt:D (vagt beskrivet)
Har även gått lös me en spetisig hammare idag och nu är det inte längre golvet/sparklådor jag oroar mig över utan det är skärmkanterna bak, nya skärmkanter kostar 1800kr st och det har inte en fattig student som jag råd med:(
Ett hål från någon gång i tiden då nån försökte lyfta bilen me en gaffeltruck, gick ju lite sådär...
takdelen jag ska ta en bit från
skärmkant, ser lika illa ut på andra sidan, fast på denna (högra) så verkar främre delen vara bytt
Kommer en update i morgon kväll när jag är klar me taket:)
Senast redigerat av Smiley (5 september 2009)
kul projekt min va dälig me. har bytt hela golvet... lycka te!!!!!
okej, behöver nog inte byta helt golvet utan bara framför förarstolarna tack
Ja idag så punktade jag fast en ny takdel, hade ingen slipskiva och kapskivorna var me slut så fick försöka skrapa fram lite plåt genom lacken när jag skulle punkta fast det... gick sådär eller fick ju fast den men var omöjligt o få någorluna bra punkter eller svetsa längs med, men fast sitter den nu iaf
Någon gång i veckan så blir det o köpa lite glasfiber smet och någon liknande blå färg, slipa lite och göra det heltät
Att det inte finns några bilder under själva arbetet beror på att min bror tog me sig kameran när han skulle iväg någonstans.
så ser de ut inanför, kanske inte de snyggaste arbetet men de duger åt mig!
så ser de ut utanför, inte helt snyggt en, men lite glasfiber spackel lite slipande och målande så kommer det nog se skapligt ut, och det viktigaste hålla tät
Eftersom de blev så få "bygg"bilder så bjuder jag på denna räser saab gummimatta som hjälper min volvo hålla tätt för tillfälet