"Pärlan"
NU TILL SALU !Ska snyggas till en del
Saker som skall fixas framöver
[ X ] Nya backspeglar, kromade, Fixat
[ X ] Byta ut bägge framblinkerserna, köpte 2 mycket fräscha uppe på träffen i Backamo (tack Ronin för assistansen på den ena )
[ ] Fixa GS Rampen jag har liggande, lackering av aktern svart, samt montering av ramp. *Blir ej lackering av aktern svart*. Ingen ramp, ska det vara cleant så ska det
[ X ] Dragkroken demonteras *klart*
[ X ] Lackera svart bakom grillen samt fixa 2 snyggare signal horn med mera ljud i (allt bakom grillen är lackerat vitt...även signalhornen), *klart*
[ X ] Ny kylare ska monteras, *klart*
[ X ] Större elfläkt skall på den nya kylaren *klart*
[ X ] Snygga till luftfilter och insuget, adapterplatta + öppet filter blir det troligen,*klart*
[ X ] Gömma undan lite kablar i motorrummet *klart*
[ X ] Ny gummilist till bakluckan, är den som är mest akut iaf. *Köpt, (ej orginal, men den passar bra)
[ X ] Nya stolar skall letas reda på, blir att byta ut orginalarna (Hög rygg och nackstöd känns klokt). Orginal slutar under skulderbladen, *klart*
[ X ] Blir helt ny inredning, (det bara "råkade" bli så...lätt hänt)
, *klart*
[ X ] Nytt gummi till fram och bakruta, nya HT-list samt nya skraplister till sidorutorna, *klart*
[ x ] Rullbälten skall monteras, klart bak, midjebälten fram, (blir rullbälten sen), nästan klart
[ X ] Nya Fälgar kommer det att bli
, *klart*
[ X] Planerna för skuffen och motorrumet börjar ta form
*klart*
**Edit**
Hmm...vad ska man hitta på nu då....
Byte av bussningar leder och dämpare/fjädrar för att bättra på väghållningen lite.
KlartNytt avgassystem kanske
Lite modiferingar på saker som är monterat redan, tex. nya extramätare, smokevarianten funkar sådär i fullt dagsljus...+dom ser för moderna ut.
KlartSen får vi se vad för ideer som kan poppa fram till nästa säsong
Lite bilder på det som gjorts
Fixat lite "smågrejer" som stört mig
Började med blinkersbyte
Tog sen itu med Bakom grillen utseende....fånigt men det störde mig mycket faktiskt
som det såg ut innan
Efter (med nya biltema tutor)
Hmm....när man tittar på bilderna ser man att kromet kräver en del jobb...+ att det behövs mera svart färg också
Kommer en vinter också, fått tag i ett garage mycket nära hemmet också, så det blir nog en del pyssel i vinter
Grillen monterad efter färg bakom + nya blinkersen
En annan akut sak som fixades till....bakluckans list
Gamla .....och den ser verkligen gammal ut
Byttes ut mot en ny, ej orginal dock (kunniga kanske ser vad som saknas)
Hatthylan är ett annat "gammalt" kapitel, säger bara Fyyy faaan !
Rysningar överallt på kroppen bara av att röra vid det som i pricip föll sönder när man rörde vid det....Brrr
Borta....blir att hitta på något snyggt dit senare, det bruna är inte rost, massor med gammalt lim...
Motorrummet
Ser ok ut, insuget ska förses med en 90 graders böj, Lmm få en adapterplatta och öppet filter, Kromad / Polerad ventilkåpa kanske...
Spolarbehållaren, pumade som en tok inne i bilen....strålen orkade prexis fram till rutan , så en elektrisk ska dit. Kablar ska döljas och allt ska snyggas till
Thats it for now // Roger
(bilen står i sitt nya garage också..mycket nöjd e jag)