Brinley skrev:
det är inte olagligt att köra med en rensad kat, ska de sitta kat på bilen så spelar det ingen roll om den är rensad eller inte.
Det där gäller bilar innan 89, alltså bilar som har katt men utan att det var lag på det. Man fick rabbat när man köpte en "miljövänlig" katalysatorbil, och jag har hört någonstans att det är därför den måste sitta kvar... men den behöver inte funka, det har blivigt något konstigt kryphål med reglerna på dem bilarna antar jag.
Sen -89? kom lagen på katt och ALLA bilar efter det måste ha katt, och den MÅSTE fungera... sen hurvida man kan mygla igenom en bil med rensad katt det är en annan sak.
Så det där påståendet är ren bullshit när det gäller bilar efter lagen infördes.
- en vet jag inte varför alla ska köra utan katt hela tiden, är det för att det är för dyrt att köpa ny eller tror ni att bilen går som fan bara för att man plockar katten? det ger väl 5hk och det är knappt märkbart..
Senast redigerat av AcesHigh666 (7 september 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.