2362
Sök

Motorproblem med golfII

9 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#1
Hej! Är först och främst helt ny här på detta forum, verkar vara ett shyst ställe att hänga på om man gillar att mecka ;D

Idag har jag köpt min första helt egna bil som främst kommer användas som pendlarbil men eftersom jag älskar att fixa med bilar m.m. så kommer den även göras top notch wink. Bilen jag köpte var en golf II GL    -91 och då jag endast gav 4300 var där såklart en del fel på den, vilka jag hoppas kunna få lite råd innan jag ska ta mig en titt på dem i veckan.

Först och främst läcker kylaren. Vad bör göras? Det läcker inte så mycket så hålet är nog inte så stort. Bör jag sätta i en ny kylare eller fungerar det bra att täta med någon typ av massa? Är jag ute och yrar men finns det inte något man kan hälla i kylarvätskan som tätar hål i kylaren? Och om man ska byta kylaren bör man tänka på något speciellt för att få vatten i hela systemet eller annat?

Andra problemet är att remmen som driver servopump och vattenpump skriker som en gris när man stillastående snurrar på ratten. När pappa snurrade på ratten och jag kollade ner på remmen såg man tydligt hur servopumpen bromasde in när man vred ratten vilket skapade skriket då remmen snurrade vidare snabbt. Eftersom detta är första bilen jag haft med servo och jag inte vet hur detta fungerar så undrar jag: Fungerar servopumpen så att den blir trögare när man vrider ratten eller är det fel på den så den bör bytas? Eller är det helt enkelt remmen som är för lös/sliten och inte klarar av att driva pumpen korrekt när den blir trögare, vilket innebär att remmen ska bytas?

Sista felet är att motorn läcker olja wink Men har inte kollar var den läcker och det kan ju komma från rätt många ställen så återkommer när jag vet mer om detta!

Tack på förhand// Martin
Senast redigerat av ljuungan (6 september 2009)

10 Inlägg
12 maj 2011
#2
Kände du hur hjälpsamt allt folk var?

Yes, ett trådlyft AV RANG!! big_smile



Sök