2238
Sök

Vad är det med kombi o familjebilar???

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
6 maj 2006
Märks att det nästan bra är killar som hänger här. Vist det går att trycka ner en barnvagn i bagaget på en sedan men då krävs det i de flesta fall att man demolerar den totalt. Vill inte vara fördomsfull men många kvinnor saknar eller vill inte använda sin kreativa förmåga. Sen är kvinnor inte lika starka som flertalet män. Vilket bidrar till att det som många uppfattar som en lagom fysisk ansträngning är betydligt tyngre för kvinnor. Och inte bara detta, sen ska de ha koll på den lilla krabaten som ska sitta i vagnen när de ska mixtra med vagnen.

1 163 Inlägg
6 maj 2006
Fäll ihop vagnen med ungen i då? wink hehe..

Ne, men jag har haft de mesta och säger varken BU eller BÄ.
Men jag tycker rent av att kombi är betydligt snyggare och renare i linjerna och de är därför jag föredrar dom! smile

Sen att det är betydligt större utrymme, mer användar vänligt och man slipper hund hår m.m i sätena...
Jag vet, har 2 Blodhundar och snart en Boxer korsning, så tackar Gudarna för kombi! big_smile

Så rent av, Smaken är som baken, jävligt delad! wink

Mvh

Avstängd
257 Inlägg
6 maj 2006
Gillar kombi  bilar. har haft några stycken. bra lastutrymme när man ska iväg på sommaren smile

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Rallytok
165 Inlägg
6 maj 2006
När vi fick våran dotter så köpte vi en ny BMW 520 kombi (hade en BMW 328 innan).

Och det va JAG som ville ha en kombi. Nu har vi en Land Rover Freelander TD 4.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

RushRacing.tk
278 Inlägg
6 maj 2006
Hade gärna haft en kombi.. Ser absolut inget fel me att ha en snygg kombi... För egen del så nöjer jag mig me en ST 220... Hade jag gärna kört runt i...

39 Inlägg
7 maj 2006
Har ingen av er här småbarn alltså...Ni kan ju testa stoppa in barnvagn, resesäng, skötväska m.m. i en sedan. Lycka till!

:p

4 554 Inlägg
7 maj 2006
de e ju gött me kombi.. får in allt man behöver baslådan båtmotorn barnvagnen ölen osv osv... kombi e ju de bästa man kan uppnå... blir en audi kombi för mej när ja får påökt:D

20 Inlägg
7 maj 2006
Founder skrev:
Varför ska man skaffa sig en kombi så fort man får en unge? Min familj har aldrig haft en kombi på grund av att man har familj och det har funkat kanonfint...

Jag tänker aldrig skaffa mig en stor bil bara för det faktum att man "ska" ha en stor bil... Visst kan
man väl åka runt i snygga tuffa sedan'er även om man har ett barn? så stora är dom faktiskt inte tongue

Oftast när man pratar med nyblivna familjer (känner några) så är det först o främst tjejerna som säger direkt, näe vi får skaffa större bil, en kombi!!! och man ser hur killarna får tårar i ögonen av att sälja sin stylade bil...

Vad är en Saab 95 sport Combi för bil??????????????????????????

Fisketokig
2 997 Inlägg
7 maj 2006
Visst kommer SS:en bli för liten som familjebil men då får man väl helt enkelt behålla den som sommarbil och köpa en ny kombi som familjebil.

Problemet är ju att kombinera det praktiska med nöje.

Saabs SC Aero har ju ingen starkare motor än min så problemet är att hitta en kombi som har motor.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

711 Inlägg
7 maj 2006
Founder skrev:
Varför ska man skaffa sig en kombi så fort man får en unge? Min familj har aldrig haft en kombi på grund av att man har familj och det har funkat kanonfint...

Jag tänker aldrig skaffa mig en stor bil bara för det faktum att man "ska" ha en stor bil... Visst kan
man väl åka runt i snygga tuffa sedan'er även om man har ett barn? så stora är dom faktiskt inte tongue

Oftast när man pratar med nyblivna familjer (känner några) så är det först o främst tjejerna som säger direkt, näe vi får skaffa större bil, en kombi!!! och man ser hur killarna får tårar i ögonen av att sälja sin stylade bil...

Håller med, det är bättre då och skaffa en Jeep istället för kombi.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

198 Inlägg
7 maj 2006
jag har ingen inga barn de e bara jag o sambon,men de e kul och ha en kombi när man ställer sig mot en stylad bil eller något o trycker på så dom får se vad en familje kombi går för.Många tror just a de e bara en familje kärra vad ska den göra men men sen får man bevisa det HAHAHAHA...har sett många fina och flaschiga bilar i min backspegel...Just därför har man kombi,och sen utrymmet.MVH:Elvin

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

95 Inlägg
22 september 2006
är man ute o reser mkt, själv eller med polare (roadtrips etc), så är kombi väldigt praktiskt. sen tycker iaf jag högst personligen att många kombivarianter är lite snyggare än sedan smile

haha, funderar faktiskt på att göra om min baklucka så man lätt kan få in en madrass o sova därinne.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 september 2006
PERFORMANCE by EM skrev:
jag har ingen inga barn de e bara jag o sambon,men de e kul och ha en kombi när man ställer sig mot en stylad bil eller något o trycker på så dom får se vad en familje kombi går för.Många tror just a de e bara en familje kärra vad ska den göra men men sen får man bevisa det HAHAHAHA...har sett många fina och flaschiga bilar i min backspegel...Just därför har man kombi,och sen utrymmet.MVH:Elvin

precis, undrar hur många som undrat vad fan som hände är de blev totalt mosade vid ett rödljus av en RS4 eller ännu hellre en RS6 som är duktig anonym för någon som inte vet vad han/hon har att göra med...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Supraman
2 300 Inlägg
22 september 2006
Man får anpassa sig efter vad man behöver.
Även om jag ska köpa en sportbil nu till hösten så kommer jag ha en kombi även om jag är själv.
är grymt praktiskt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

lundwall
22 september 2006
Kombibilar är ju asfeta. Inga som helst problem att kombinera prestanda, styling och funktionalitet där.

Mr
47 Inlägg
22 september 2006
Jag vågar vägra kombi wink kör 9-5 sedan och den funkar klockrent som familjebil
Skulle inte vilja ha en kombi.

Kör Saab 9-3 SC

Leg. Spådam
816 Inlägg
22 september 2006
Knyt fast barnvagnen i dragkroken och tejpa in ungen ordentligt, sen är där ändå bra med plats inne i bilen

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 september 2006
nja, som jaktbil passar en sedan illa, speciellt om man har en norsk älghund (ibland kallad gråhund) som oxå ska åka med i bilen, de hårar något hemskt därför åker de bäst i en kombi med bur...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

147 Inlägg
22 september 2006
Founder skrev:

en fråga... vadå tror du inte det finns nygga kombis eller? vilka bilar tänker du på när du tänker kombi? VOLVO, SAAB ? om du tänker så så förstår jag dig.. men titta på andra tillverkare... finns så jävuls snygga kombis ute på marknaden.

Alfa romeo, Audi, mercedes

Ps: värsta jag hört här på garaget...smile

51 Inlägg
22 september 2006
Kombi är både praktiska, snygga, SLEEPER Och de flesta är snabba så man pälsar de flesta sedaner. Dessutom finns det nog styling till Kombi åxå. wink. nästa bil jag köper så blir en vectra kombi OPC. ;D.
Kombi Is The Shit. big_smile

Sök