3693
Sök

Problem med att bilen dör, 940 Turbo

47 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Tjena! Har lite problem med att bilen dör efter gaspådrag, någon som vet vad det kan vara?

Det sitter en t3/t4 uppgraderingsturbo, kör på ca. 400 cc bensin, 0.8 bar ladd, ingen dump än så länge....
Vid snabba växlingar går det bra men släpper man gasen helt efter att man har dragit på så dör den!

Mvh Tony, tacksam för svar

10 287 Inlägg
7 september 2009
Har du chip som är avsett för 400c spridare eller har du större LMM än orginal?

(Har det varit en helt orginal motor skulle jag först gissat på tomgångsmotorn)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

47 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Jag har även märkt av nu att den inte alls går så bra som den borde + att den bludrar runt 5000 varv.... toppen är ju planad ca. 0,8 mm o många säger att det därför kommer gå mkt bättre med etanol men jag vet inte? Lmm är original o det sitter ett bränslechip i med borttagen laddtrycksvakt...

xcOOb
388 Inlägg
8 september 2009
är de chippet för dom spridarna då? kolla med bredbandlambda om du får tag i sån då ser du hur den går o vad som händer när den bluddrar.. iaf soppa/luft blandningen

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 september 2009
gör rent tomgångsmotorn å justera spjällgivaren så att klicket kommer lite senare än original ( det vil säga att spjället öppnar lite mer innan klicket kommer ) då startar tomgångsmotorn lite tidigare å du kommer få en fungerande tomgång igen smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök