2598
Sök

Ojämn gång vid visst varvtal på b230FK lätttrycks turbo -96

5 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
Tja!

Har stora problem med att få bilen att gå jämnt på ett visst varvtal, varvtalet som är dåligt är 1900 - 2600 varv! Annars går bilen kanon bra.
Inga andra symptom på att den går dåligt.
Har testat ALLT som jag  vet vad det kan vara allt från boxar, luftmängdsmätare, kollat kammen stift elsystem, turbon ja allt jag kan tänka mig osv..

Snälla är det nån som har haft samma problem eller kan tänka sig vad det är! Det måste vara ett väldigt udda fel för dom lättare felen är det inte iallafall.

147 Inlägg
11 september 2009
Är det på tomgång eller när du kör?

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

5 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Det är när jag kör.. Det är ju mellan 1900 - 2500 nånting som han börjar misstända eller vad han nu gör..

147 Inlägg
13 september 2009
Okej är det som att den hackar och tappar orken nästan helt och hållet? Isåfall skulle jag råda dig att kolla över vakumslangar och packningar/o-ringar runt insuget så att dom är hela. Det kan va så att bilen suger tjuvluft. Du kollar enklast genom att spraya startgas runt insuget, medans motorn är igång, om motorns varv ökar så läcker det in någonstans och då får man helt enkelt leta tongue.

5 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Jo men det har jag redan gjort.. det har ingenting med nåt sånt att göra! Men det är precis som om att han hackar och tappar orken! men har kollat allt vad jag vet, nu är vi inne på väldigt långsökta grejer så som toppen har jag nyss bytt för att det kunde påverka sa dom på verkstad! Det är nåt helt sjukt med bilen den som kommer på felet skickar jag över pengar till utan tvekan tongue

147 Inlägg
17 september 2009
Nicceboye skrev:
Jo men det har jag redan gjort.. det har ingenting med nåt sånt att göra! Men det är precis som om att han hackar och tappar orken! men har kollat allt vad jag vet, nu är vi inne på väldigt långsökta grejer så som toppen har jag nyss bytt för att det kunde påverka sa dom på verkstad! Det är nåt helt sjukt med bilen den som kommer på felet skickar jag över pengar till utan tvekan tongue

hmm, okej, en lite långsökt tanke då, för ett tag sen gick våran 740 svindåligt under ett visst varvtal, mellan cirka 2000-3500, vi leta som fan och till slut kom vi på att det va lite bränsle i tanken roll.

så min tanke är alltså om nån av soppapumparna är dåliga? (långsökt som sagt)

5 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
tjenare, nej alltså har provtryckt bränslet och det ligger på 3bar och vad jag har för mig så är det normalt. Men annars är det ju en bra tanke! smile

147 Inlägg
20 september 2009
Nicceboye skrev:
tjenare, nej alltså har provtryckt bränslet och det ligger på 3bar och vad jag har för mig så är det normalt. Men annars är det ju en bra tanke! smile

Okej, japp tre bar ska det va. Då kan jag inte komma på nåt mer just nu.. Min bil har lite av samma syndrom kan man säga, men jag orkar inte ta tag i det nu, det märks så lite.

drifter
95 Inlägg
21 september 2009
hade samma problem med min 940 ltt den ryckte vid dom varvtalen. avhjälpte detta genom att köra 2 tankar 50/50 blandning med etanol... antar att det bara behövde rengöras...
Senast redigerat av Chrille855 (21 september 2009)

//Chrille

5 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Okej okej, ja det är ju ett alternativ jag inte testat och det skadar ju inte att prova, just nu river jag elen i hela bilen och ska byta ut den! Men jag testar det när jag får fjutt på den igen!

tack för tips

Sök