3249
Sök

Ang. Trimma seat leon 1.8T 20v

382 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!

Jag har en seat leon -01 1.8T 20v som jag har tänkt att trimma ganska duktigt under vintern tänkte sattsa på 300hk.

Det är en 4wd som är samma motor och drift som audi tt och golf gti m.m

Det jag har tänkt är behålla stakar kolvar kammar men renovera allt med nya k-ringa, top-packning, pakboxar, vevlager m.m

Det som jag ska byta och göra:
Porta toppen
Ett turbokitt som innefattar en T3/T4 turbo, grenrör, wg, ic
Olje kyl
Ny koppling och svänghjul
Ny bränsle pump och spridare

Kollade på ett turbokitt på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI … 4695wt_941 Undrar om det är något och ha eller skräp

kollade även på en koppling: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-STAGE … 2545wt_935 typ något i den här stilen

Nu vill jag ha ert kunnat och erfarenhet om det är något jag har glömt eller liknande.. Om någon har tid och ork kan ni ju skriva ihop nån settup med typ spridarstolek osv

Om ni har något liknande bygge så kan ni hojta så man kan få lite idéer m.m
Lådan? vad funkar den för och något man behöver tänka på där, förstärkas?
Har även en fråga om haldex systemet hur det klarar den extra kraften?
har inte så mycket erfarenhet av turbo snack så som namn koder. Om ni har nått om det, även om turbotypen?
Hur funkar det med veven behövs den balanseras och kompet är det något som man behöver ändra på?
Har tänkt att mappa den sen vad behöver man för hårdvara för mappen märken civinco, aem? Ladd styrning?

Mvh albin!
Senast redigerat av albin_a (9 september 2009)

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett

382 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
#2
någon som känner för att svara?

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett

542 Inlägg
26 september 2009
#3
Kanske får lite idéer och hjälp på www.seatclub.se

6 Inlägg
28 september 2009
#4
Skulle jag vara som du skulle jag lämna in lådan till någon som kan för att stabilisera och förstärka med kraftigare delar upp till i alla fall treans växel för att inte sykringarna och kuggarna ska gå direkt. Detta är förstås om du är riktigt seriös med grejjerna o vill att det ska hålla i vått o torrt=) i och med fyrhjulsdriften så kan kanske en rejäl diff sitta på sin plats:)

542 Inlägg
28 september 2009
#5
Hur mycket påfrestning bli det om bilen varit 2wd?


Sök