turboforssen skrev:
Nazse89 skrev:
hej antar du menar kupefläkten nu eller hur? det är så att det finns ett motstånd till fläkten (fläktmotstånd) som kan gå sönder och ge då det fenomenet att fläkten går hela tiden, kortslutet motstånd.
nu till de roliga-felsökningen.
vad händer om du reglerar farten till fläkten står den helt stilla i samma fart ?
om du kopplar bort fläktmotståndet ser kontakterna hela och fina ut- ej brända o.s.v.
kan ta frågor både i pm och i forum
MVH Niklas
du menar termomotståndet . å om det går sönder så gå fläkten bara på högsta fart men ej på dom andra
å denna bil så går fläkten hela tiden oavsätt om han vrider vredet till noll ( om jag har fattat han rätt)
nej fläktmotståndet. och om det går sönder så kan de gå på vilken jädra fart som helst beroende på om det som i hans fall kan vara kortslutet i motståndet. detta gör att den går på samma fart hela tiden, spela ingen roll om han ändrar fläkten. tror däremot att det är kortis i kontaktstycket. men om han plockar väck motståndet så kan vi jobba därifrån sen.
Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p