2261
Sök

Nissan Primera, Mazda 323f eller Peugeot 406 Coupé

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 september 2009
iNGEN AV DOM, köp en  Saab 9000 2.3T smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 september 2009
caromania skrev:
Jag har haft en Primera -01. Men kvaliten är inte "japansk" så det är tyvärr ingen bil jag kan rekommendera. Däremot håller jag inte med om att den är så tråkig, den har väldigt bra väghållning faktiskt och lämnar många sportigare bilar efter sig när det svänger lite. Den har betydligt bättre väghållning än min nuvarande Honda Accord och det säger inte lite.
Men 50k??? De kostar väl inte mer än 20-30?

Primera är inte usel, men jag hade velat se vilka sportigare bilar den lämnar bakom sig. Det är väl snarare så att den eventuellt lämnar några svenssonåk bakom sig, men knappast en lite värre Volvo eller Saab ens...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 september 2009
Rquired skrev:
Primera är inte usel, men jag hade velat se vilka sportigare bilar den lämnar bakom sig. Det är väl snarare så att den eventuellt lämnar några svenssonåk bakom sig, men knappast en lite värre Volvo eller Saab ens...

Har du nånsin kört Primera p11? Den är verkligen ingen räser, men den har betydligt bättre väghållning än många betydligt sportigare bilar ja. Jag har haft körkort i över 20 år så jag anser att jag har en viss referensram och då pratar inte jag om vad jag läst i Teknikens Värld.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

28 Inlägg
20 september 2009
Köp hellre än Primera från 97/98 än från 2000 smile Ser betydligt fräschare ut i mitt tycke. GT'n har 150 hk.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 september 2009
caromania skrev:
Rquired skrev:

Har du nånsin kört Primera p11? Den är verkligen ingen räser, men den har betydligt bättre väghållning än många betydligt sportigare bilar ja. Jag har haft körkort i över 20 år så jag anser att jag har en viss referensram och då pratar inte jag om vad jag läst i Teknikens Värld.

Jag har kört en Primera (om den heter P11 har jag ingen aning om, men den som fanns 96-02 typ?), och jag tycker inte den har mycket bättre väghållning än vanliga svenssonbilar...

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 september 2009
Rquired skrev:
Jag har kört en Primera

Åfan. wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 september 2009
caromania skrev:
Rquired skrev:
Jag har kört en Primera

Åfan. wink

Vad hade du sagt om jag skrev "jag kör en Primera" då? wink

För att förtydliga, det är en utmärkt basvara. Men som bil sticker den inte ut på något vis för mig, och jag tycker det finns bättre bilar för samma peng.

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 september 2009
Rquired skrev:
caromania skrev:
Rquired skrev:
Jag har kört en Primera

Åfan. wink

För att förtydliga, det är en utmärkt basvara. Men som bil sticker den inte ut på något vis för mig, och jag tycker det finns bättre bilar för samma peng.

Nja... basvara...
Primeran jag hade i 2 år var bara skit. Dålig kvalitet vg rost, absgivarna krånglade, frambromsarna krävde mer omvårdnad än en senildement tonfisk och det kändes epa, plast, skräp. MEN, det var en j-la bil o gå bra i kurvorna. Jag har kört en del bilar och den var oslagbar på 180graders motorvägsavfarter, genom rondeller etc trots 185/65/15 snik. Vill jag ha en till? Nej för helvete. Släng skiten, men jag talar inte illa om vägegenskaperna.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 september 2009
caromania skrev:
Rquired skrev:
caromania skrev:
Åfan. wink

Nja... basvara...
Primeran jag hade i 2 år var bara skit. Dålig kvalitet vg rost, absgivarna krånglade, frambromsarna krävde mer omvårdnad än en senildement tonfisk och det kändes epa, plast, skräp. MEN, det var en j-la bil o gå bra i kurvorna. Jag har kört en del bilar och den var oslagbar på 180graders motorvägsavfarter, genom rondeller etc trots 185/65/15 snik. Vill jag ha en till? Nej för helvete. Släng skiten, men jag talar inte illa om vägegenskaperna.

Här är det tvärt om, denna bilen (gamle morfars, körs bara i stan så de ber mig blåsa ut den ibland) krånglar aldrig fast i övrigt håller jag med dig. Känns väldigt plastig men jag tycker inte den har så bra vägegenskaper heller. Pratar vi verkligen om samma bil? Detta är en 2.0 aut från 1999?

(Det bör väl vara samma som din 01a?)
Senast redigerat av Rquired (20 september 2009)

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 september 2009
Jo det är nog samma antar jag? Har du kollat hastighetsmätaren när du går igenom rondeller? Den kränger friskt men släpper inte och det går lätt att snitta högre än med en Celica tex, men även jämfört med min gamla Rover-CRX som var sänkt och hade 17tummare.. Fast du kanske inte vågar. wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 september 2009
caromania skrev:
Jo det är nog samma antar jag? Har du kollat hastighetsmätaren när du går igenom rondeller? Den kränger friskt men släpper inte och det går lätt att snitta högre än med en Celica tex, men även jämfört med min gamla Rover-CRX som var sänkt och hade 17tummare.. Fast du kanske inte vågar. wink

Nja kolla på hastighetsmätaren, brukar hålla koll på annat i en rondell wink Men man har ju en känsla och så vet man in och ut hastighet.

Brukar pressa rätt hårt i rondeller annars, men vägegenskaper är ju inte bara vilken hastighet det går som mest i. Utan hur den går i den hastigheten osv. Brukar jag räkna det som, och som du säger kränger den rätt bra.

Det känns som att A-klassen går att köra minst lika fort (kanske för att den är såpass mindre?), och det är inte någon sportig bil direkt. Fast du verkar så säker på din sak, får väl pressa den lite mer nästa gång och friska upp minnet smile

Sök