2791
Sök

MDS S1000 - Inbyggnadsförstärkare 2000w-rms och 15 ampeere låter inte riktigt bra

1 468 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Vad jag vill veta är om någon har prövat detta steg för hemmabruk?
Kostar 15.000:-

Ja menar hur många har köpt en enskild produkt i mds för 15.000?

Jag vänder mig till garagets forum för jag vet inte var annars jag ska fråga om detta förutom hos mds själva som säger att allt e så bra som heter mds.

MDS är för mig billjud likaså för många andra.
Och de har

Gladen Audio
2 388 Inlägg
13 september 2009
Leo86 skrev:

Jag vänder mig till garagets forum för jag vet inte var annars jag ska fråga om detta förutom hos mds själva som säger att allt e så bra som heter mds.

Och de har

www.minhembio.com s forum är bra med.......
Men hade hellre kört med nåt annat steg än MDS i den prisklassen, känns bättre inombords big_smile
Typ Crest eller LAB-gruppen steg är bra, köp hellre nåt fett LAB steg begagnat.....

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 468 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
ja just ja den sidan finns juh tongue jag har ingen erfarenhet av lab eller crest så det ska ja inte uttala mig i. har lite bättre koll på marantz och vincent i det fallet.. men e lab o crest bra?
Inte för att jag i helvete tänker köpa mds för 15.000 tongue. slår hellre sönder min soloX 18 yikes
Frippe_L skrev:
Leo86 skrev:

Och de har

Men hade hellre kört med nåt annat steg än MDS i den prisklassen, känns bättre inombords big_smile
Typ Crest eller LAB-gruppen steg är bra, köp hellre nåt fett LAB steg begagnat.....

Gladen Audio
2 388 Inlägg
13 september 2009
Leo86 skrev:
ja just ja den sidan finns juh tongue jag har ingen erfarenhet av lab eller crest så det ska ja inte uttala mig i. har lite bättre koll på marantz och vincent i det fallet.. men e lab o crest bra?
Inte för att jag i helvete tänker köpa mds för 15.000 tongue. slår hellre sönder min soloX 18 yikes
Frippe_L skrev:
Leo86 skrev:

Och de har

LAB-Gruppen och Crest sitter i många PA/Disco-anläggningar runtom i världen det gör inte MDS.

Det är ju inga "hemmasteg" men det betyder inte att dem inte går att ha hemma.

Team-leader för Team1

Bas älskare
716 Inlägg
13 september 2009
vart finns den?

Designer.
1 260 Inlägg
13 september 2009
VolvoXet skrev:
vart finns den?

http://mds.se/?artnr=S1000

Ska du ha använda din solox hemma?
Senast redigerat av MIKK0 (13 september 2009)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

1 468 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Okej. jo då. PA har jag använt mig mycket av hemma dock inte de märkena. jag har hållt mig till MA-proffesional 1200 något heter dom steegen. de drev 2st 15" subbar från south som nu mer heter cuba.

PA funkar bättre hemma än vad många tror.
Bara för det står att det kan spela för 4000 pers så måste man juh inte det tongue.

Men tack då. ska kolla runt lite o se om ja kanske kan byta lite ljud emot nåt steg. har 2st 6.5" mid från amega q-comp 60 om du e intresserad o själv har något roll

Frippe_L skrev:
Leo86 skrev:
Frippe_L skrev:

LAB-Gruppen och Crest sitter i många PA/Disco-anläggningar runtom i världen det gör inte MDS.

Det är ju inga "hemmasteg" men det betyder inte att dem inte går att ha hemma.

1 468 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Ja det ska jag, har juh fler barn på g så allt måste vänta ett tag. sakerna kan juh inte stå o rosta ihop för det tongue.
Driver den idag med 300w-rms men det tycker jag e lite klent. visst. det duger o räcker så d blir bas över. men va fan. ibland e man juh själv hemma big_smilebig_smile över.
MIKK0 skrev:
VolvoXet skrev:
vart finns den?

http://mds.se/?artnr=S1000

Ska du ha använda din solox hemma?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
13 september 2009
VolvoXet skrev:
vart finns den?

http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=32242

Inget jag tror på iaf. ser typ ut som mitt Zachry DSW-400 steg och det är inget feting steg heller.
http://www.ljudia.se/hifi-hemmabio-s821 … k2-p77979/

Ska man ha inbyggnadssteg finns det Hypex
http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=2454

Team-leader för Team1

1 468 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
mds e juh alltid mds.
Men d ja hakar upp mig lite på e 15 ampeere och 4000watt/2000w.rms i 4 ohm. låter så jäkla löjligt tycker jag tongue. borde inte steget ha typ sisådär 100 ampeere eller nåt? visserligen e d juh ett hemma steg. men min denon på 2x150 w ligger på 35 ah i maxeffekt. o ja har aldrig klarat av att gå fullt ut på den. men 15 ah o 2000w.rms. d e nåt som inte stämmer tongue

rätta mig gärna om ja talar goja
Frippe_L skrev:
VolvoXet skrev:
vart finns den?

http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=32242

Inget jag tror på iaf. ser typ ut som mitt Zachry DSW-400 steg och det är inget feting steg heller.
http://www.ljudia.se/hifi-hemmabio-s821 … k2-p77979/

Ska man ha inbyggnadssteg finns det Hypex
http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=2454

21 761 Inlägg
13 september 2009
Tänk på att steget drivs av nätspänning, inte 12 V. Nu vet jag inte exakt vilken matningsspänning som hemmaförstärkare är uppmätta vid, men 230 V bör vara en rimlig siffra. Tar man 15 A x 230 V så blir det 3450 W, lägger man till tex 60% verkningsgrad så hamnar effekten på 2070 W och det ser ju inte overkligt ut. smile

1 468 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Okej. tack för ett riktigt formellt och övertygande svar drönirettab.
Ja e inte så extremt haj på vad ampeere o d som du skrev nyss med uträkningar.
Kan man "trimma" sin hemmaförstärkare på något sätt så man får ut mer effekt som typ byta spole eller nåt i den? e du nåt haj på sånt?

big_smile
Drönirettab skrev:
Tänk på att steget drivs av nätspänning, inte 12 V. Nu vet jag inte exakt vilken matningsspänning som hemmaförstärkare är uppmätta vid, men 230 V bör vara en rimlig siffra. Tar man 15 A x 230 V så blir det 3450 W, lägger man till tex 60% verkningsgrad så hamnar effekten på 2070 W och det ser ju inte overkligt ut. smile

10 Inlägg
13 september 2009
Du gillar att prata mycke va??

21 761 Inlägg
13 september 2009
Leo86 skrev:
Kan man "trimma" sin hemmaförstärkare på något sätt så man får ut mer effekt som typ byta spole eller nåt i den?

Det är i så fall inget som svensson kan göra, krävs att man byter ut flera saker än tex en spole. smile

219 Inlägg
13 september 2009
ja trafon lär ju behöva sig en omgång o lite andra saker för att steget ska gå o "trimma" blir billigare o köpa ett värre än o bygga om de du har. kan kolla om ja har något rotel steg kvar. drev mina 4 18" pa basar med ett litet rotel så huset skaka. om de är intressant.

1 468 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
E man arbetslös och rastlös.- så vad gör man. jo iaf jag umgås med mina barn och min sambo. men om dom roar sig med annat så har ja inget o göra. så kan ja juh lika gärna få mina frågetecken uträtade till utropstecken tongue
Loffe84 skrev:
Du gillar att prata mycke va??

1 468 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Vad har steget för modellbetäckning?
per-kan skrev:
ja trafon lär ju behöva sig en omgång o lite andra saker för att steget ska gå o "trimma" blir billigare o köpa ett värre än o bygga om de du har. kan kolla om ja har något rotel steg kvar. drev mina 4 18" pa basar med ett litet rotel så huset skaka. om de är intressant.

1 468 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
aha okej tongue. vore kul o kunna sånt tongue
Drönirettab skrev:
Leo86 skrev:
Kan man "trimma" sin hemmaförstärkare på något sätt så man får ut mer effekt som typ byta spole eller nåt i den?

Det är i så fall inget som svensson kan göra, krävs att man byter ut flera saker än tex en spole. smile

Sök