850n börjar bli billig både i inköp och reservdelar.
Risken är att den är hårt körd, T5orna är ju som nämnts populära bland ungdomar, trots allas allergi mot FWD
Lättrimmad, med ett chip för ett par tusen får du 40-50hk extra och kanske 100Nm mer - det är märkbart.
Hyfsat lättmekad jämfört med en del FWD-bilar, och mindre lättmekad än en Golf 2a kanske.
Ska du trimma mera, så bör du byta vevstakar, men sen är bottendelen god för 500hk utan andra modifikationer.
Nya lager är dock att rekommendera.
Drivlinan är hållbar, kopplingen är det dock inte.
Polisen har en tendens att ignorera tråkiga Volvo-bilar så länge du inte kör som en idiot framför dem vilket jag har märkt på Vallåkra.
Motorljudet är ju en klass för sig, sätt i en extra hård övre motorbussning så att femmans rytande hörs in i kupén, sen kommer du att sitta och smågasa hela tiden.
Framvagnen slits i bussningarna, kan vara bra att kolla.
Läcker det olja mellan motor och låda, får du dela på dem för att åtgärda det, då vevhusventilationen pressar ut packboxen som sitter där.