2852
Sök

Köpråd S40, 9-3 lr Bmw 3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 september 2009
#21
lodiseN skrev:
Hans 325 understyr iaf, och den har helt nya däck^^ och nej väghållningen är inte jätte mycket att skryta om, samma med min 525a haha men den ska vi inte äns prata om det är en gammal långtradare som gick segt men tacka gud finns det turbo:)

Volvo s40 vette fan om det är så coolt men dom går ganska bra iaf T5an
Läs igen, så länge det är fel typ kan de vara direkt från löpande bandet. Men som du säger, vi drar inte upp det igen smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 982 Inlägg
15 september 2009
#22
jompa har rätt. överväg istället S60och skippa s40 plastleksak
Senast redigerat av Residence (15 september 2009)


1 339 Inlägg
15 september 2009
#23
JaggaChafen skrev:
S40 fasII e riktigt bra bilar å du får en sjukt fin sådan för 100løk. Klart att det e roligare med BMW men som sagt skitlite fel på S40 faktiskt den gammla modellen då altså som 01-04 skøt om en sådan å du har en bil lääänge.

Kan dock inte jämføras med BMW i komfort å kvalitetskänsla dock vet jag att e46an rostar rätt friskt å 9-3 vet jag inte så mkt om gillar dom inte bara. Før mkt opel antagklgen om vi inte snakkar 9-3ss då
+1


806 Inlägg
15 september 2009
#24
Rquired skrev:
lodiseN skrev:
Hans 325 understyr iaf, och den har helt nya däck^^ och nej väghållningen är inte jätte mycket att skryta om, samma med min 525a haha men den ska vi inte äns prata om det är en gammal långtradare som gick segt men tacka gud finns det turbo:)

Volvo s40 vette fan om det är så coolt men dom går ganska bra iaf T5an
Läs igen, så länge det är fel typ kan de vara direkt från löpande bandet. Men som du säger, vi drar inte upp det igen smile
Du skrev så mycke så orkar inte.

Ja S60 t5 är goa grejjer


Forummoderator
10 576 Inlägg
16 september 2009
#25
Residence skrev:
jompa har rätt. överväg istället S60och skippa s40 plastleksak
absolut! men snabb är den, om det nu är högt prioriterat så är bilen fortfarande med i leken.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

2 982 Inlägg
16 september 2009
#26
fast sen handlar det väl lite om att det gäller 100K.. idagsläget så har jag svårt att se varför man vill lägga 100k på en s40.. iochmed att man har 100k att bolla med så kan man bra satsa på en s602,4T alt. T5a med lite mer premiumkänsla i både inredning och komfort. smile


Impossible Is Nothing
128 Inlägg
16 september 2009
#27
torpis skrev:
Residence skrev:
jompa har rätt. överväg istället S60och skippa s40 plastleksak
absolut! men snabb är den, om det nu är högt prioriterat så är bilen fortfarande med i leken.
S40 upplever jag inte som snabb, Har rejsat med 2 st med steg 3, den ena var det jämt med och den andre drog mig med 1 halv billängd, och min bil är orginal. Har även rejsat med en ny s40 t5 och visst drog han mig från stillastående men på motorvägen från 100 så var det helt jämt, så SNABBA är dom inte precis, inte orginal i alla fall.

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 september 2009
#28
Residence skrev:
fast sen handlar det väl lite om att det gäller 100K.. idagsläget så har jag svårt att se varför man vill lägga 100k på en s40.. iochmed att man har 100k att bolla med så kan man bra satsa på en s602,4T alt. T5a med lite mer premiumkänsla i både inredning och komfort. smile
ja som sagt...  en E46:a med liten motor eller en skrammelraket på 300hk...

På samma sätt som du föredrar premium kan jag inte förstå varför man skulle betala så mycket pengar för något som gör 100-200 på mer än 15sekunder.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 september 2009
#29
brandt_ skrev:
torpis skrev:
Residence skrev:
jompa har rätt. överväg istället S60och skippa s40 plastleksak
absolut! men snabb är den, om det nu är högt prioriterat så är bilen fortfarande med i leken.
S40 upplever jag inte som snabb, Har rejsat med 2 st med steg 3, den ena var det jämt med och den andre drog mig med 1 halv billängd, och min bil är orginal. Har även rejsat med en ny s40 t5 och visst drog han mig från stillastående men på motorvägen från 100 så var det helt jämt, så SNABBA är dom inte precis, inte orginal i alla fall.
Har du jämfört mot någon BMW någon gång? då kommer du se skillnaden.  En 2003 T4 med Steg 4 för 100000kr pinnar på betydligt bättre än en BMW i motsvarande årsmodell även om BMW också har sportluftfilter.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
16 september 2009
#30
torpis skrev:
brandt_ skrev:
torpis skrev:

absolut! men snabb är den, om det nu är högt prioriterat så är bilen fortfarande med i leken.
S40 upplever jag inte som snabb, Har rejsat med 2 st med steg 3, den ena var det jämt med och den andre drog mig med 1 halv billängd, och min bil är orginal. Har även rejsat med en ny s40 t5 och visst drog han mig från stillastående men på motorvägen från 100 så var det helt jämt, så SNABBA är dom inte precis, inte orginal i alla fall.
Har du jämfört mot någon BMW någon gång? då kommer du se skillnaden.  En 2003 T4 med Steg 4 för 100000kr pinnar på betydligt bättre än en BMW i motsvarande årsmodell även om BMW också har sportluftfilter.
Ja sen kan du ju turbokonvertera BMWna också.. eller ja köpa en 540 så kan du säkert dra ifrån en sådan volvo med steg4, eller om vi skippar årsmodell kan han köpa en bmw m3 e36 och piska skiten ur en sådan volvo...  men visst, egentligen får du betala lite mer för en BMW men du får också SÅ MYCKET mer bil, det beror ju på vad han vill ha, och sen driver ju BMW i den roliga änden. Man kan argumentera hur långt som helst men i slutändan är BMW alltid bättre än Volvo. Allt handlar dessutom inte om att köra snabbt rakt fram.

461 Inlägg
16 september 2009
#31
brandt_ skrev:
torpis skrev:
brandt_ skrev:

S40 upplever jag inte som snabb, Har rejsat med 2 st med steg 3, den ena var det jämt med och den andre drog mig med 1 halv billängd, och min bil är orginal. Har även rejsat med en ny s40 t5 och visst drog han mig från stillastående men på motorvägen från 100 så var det helt jämt, så SNABBA är dom inte precis, inte orginal i alla fall.
Har du jämfört mot någon BMW någon gång? då kommer du se skillnaden.  En 2003 T4 med Steg 4 för 100000kr pinnar på betydligt bättre än en BMW i motsvarande årsmodell även om BMW också har sportluftfilter.
Ja sen kan du ju turbokonvertera BMWna också.. eller ja köpa en 540 så kan du säkert dra ifrån en sådan volvo med steg4, eller om vi skippar årsmodell kan han köpa en bmw m3 e36 och piska skiten ur en sådan volvo...  men visst, egentligen får du betala lite mer för en BMW men du får också SÅ MYCKET mer bil, det beror ju på vad han vill ha, och sen driver ju BMW i den roliga änden. Man kan argumentera hur långt som helst men i slutändan är BMW alltid bättre än Volvo. Allt handlar dessutom inte om att köra snabbt rakt fram.
+1

BMW - Better Make Way

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 september 2009
#32
torpis skrev:
BMW om du vill slippa argumentera för ditt val på yatzy och garaget
eller hur var det nu?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
16 september 2009
#33
torpis skrev:
torpis skrev:
BMW om du vill slippa argumentera för ditt val på yatzy och garaget
eller hur var det nu?
wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 september 2009
#34
torpis skrev:
torpis skrev:
BMW om du vill slippa argumentera för ditt val på yatzy och garaget
eller hur var det nu?
Tja Bmw-ägarna har fått argumentera en hel del här så... tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 982 Inlägg
16 september 2009
#35
Rquired skrev:
torpis skrev:
torpis skrev:
BMW om du vill slippa argumentera för ditt val på yatzy och garaget
eller hur var det nu?
Tja Bmw-ägarna har fått argumentera en hel del här så... tongue
nja alltså s40 är inte en dålig bil. men jag kände det att när man har 100k att bolla med så faller tyvärr s40 bort om man inte försöker spara på en del utav dessa 100k.
finns mängd andra bilar. 93 är inte en dålig bil heller men där är det en hel del plast. eller ja allt innuti är plast om man inte har läderstolar liksom.

du får en lite mer premium s60 för 100k än en s40 med plast.
sjävklart som torpis säger... plastraket eller premium-slöfock..
jag vill iaf känna premiumkänsla när jag sätter mig i min bil.

kör peugeot 307 -07a i jobbet.. finns ingen chans att jag köper en peugeot oavsett pris. plast överallt där också. jag är ute efter premiumkänsla. vad är TS ute efter?
en bruksbil? en bil att bygga motor på?
nej s40 går bort och istället väljer jag s60.


Snål gnällspik
402 Inlägg
16 september 2009
#36
Residence skrev:
Arv skrev:
Hur ser ni på motorproblemen SAAB haft oil sludge och sånt skit?

Blir nog en 9-3 från KVD för strax över 100k får man fan mycket bil för pengarna som ni säger.
Men BMW är alltid BMW men då kanske inte 100k räcker riktigt.
asså... googla KVD... smile
kolla även på blocket privat.
sägs ju att kvd själva trissar priset. och de flesta bilarna som jag sett gå iväg har gått iväg ganska dyrt.. otroligt. jämför med blocket.
KVD är numera inget bra ställe att handla. Eftersom de också har "bilpriser.se" så sitter bilhandlarna och "bluff-bjuder" på bilarna för att trissa upp priserna på sina märken.  Så det är dyrt.
Dessutom är bilarna där otroligt pöntade. Det är helt otroligt vad vissa kan misshandla bilar.  Jag har köpt bil där själv -förr när det var någorlunda billigt. Men det lönade sig inte med alla reparationer.

Volvo S80 2,9.

2 982 Inlägg
16 september 2009
#37
kvd = skit'
kör biln priv på blocket. mer för dina dineros.


806 Inlägg
16 september 2009
#38
brandt_ skrev:
torpis skrev:
brandt_ skrev:

S40 upplever jag inte som snabb, Har rejsat med 2 st med steg 3, den ena var det jämt med och den andre drog mig med 1 halv billängd, och min bil är orginal. Har även rejsat med en ny s40 t5 och visst drog han mig från stillastående men på motorvägen från 100 så var det helt jämt, så SNABBA är dom inte precis, inte orginal i alla fall.
Har du jämfört mot någon BMW någon gång? då kommer du se skillnaden.  En 2003 T4 med Steg 4 för 100000kr pinnar på betydligt bättre än en BMW i motsvarande årsmodell även om BMW också har sportluftfilter.
Ja sen kan du ju turbokonvertera BMWna också.. eller ja köpa en 540 så kan du säkert dra ifrån en sådan volvo med steg4, eller om vi skippar årsmodell kan han köpa en bmw m3 e36 och piska skiten ur en sådan volvo...  men visst, egentligen får du betala lite mer för en BMW men du får också SÅ MYCKET mer bil, det beror ju på vad han vill ha, och sen driver ju BMW i den roliga änden. Man kan argumentera hur långt som helst men i slutändan är BMW alltid bättre än Volvo. Allt handlar dessutom inte om att köra snabbt rakt fram.
Kan lova dig att en m3a INTE piskar skiten ur en steg 4 chippad s40, vilken årsmodell snackar vi om btw? och ABSOLUT inte en 540 där har man mycke vikt att snacka om. Men så sant som du säger allt handlar inte om rakt fram det roligaste är klart kurvor:)


4 637 Inlägg
16 september 2009
#39
lodiseN skrev:
Hedning skrev:
Arv skrev:
100k får det kosta , vad köper man saab 9-3, volvo s40 , eller BMW 3 serie ?
Viktigast är komfort & kvalite sedan prestanda och utseende
Allas våran kära Rquired kommer med all säkerhet dyka upp med all tillgänglig information om Bmw hahah
hahaha det tror jag med:)
Räcker med att se en tråd som handlar om BMW så tänker man på Rquired men det är kul med folk som delar med sig av sina kunskaper.

BMWn skulle jag köpt utan en sekunds tvekan. Snyggast, bakhjulsdriven och jag gissar att den håller högst kvalitet. Hur dessa är att köra vet jag inte, har inte blivit av att jag provkört någon ännu trots att det troligtvis blir en sådan som bruksbil inom några år dock i lite lägre prisklass...
Senast redigerat av EmilHammarlund (16 september 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
17 september 2009
#40
Pratar du Saab så tveka inte på en 9-3 SS Aero alt. Vector.
Du får grymt mkt bil och komfort för pengarna i mina ögon.

Ett ex.
http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_3_Ae … 13&w=3

Hade inget strul med min SS förutom 2 saker, 1. en knapp på CD:n la av (har inte hört ngn annan som haft detta.) 2. en givare balla ur när jag sänkte den, kosta 400kr beg. sen var det fixat.

Oljeförbrukningen kan inte jämföras med dom og.9-3 (T7motorn), visst en turbobil drar ju lite olja men
inget som man brusar upp sig för.

Originalchassit i Saaben är kanon, riktigt rolig när det börjar svänga.

Saaben eller BMW:n om jag får säga mitt.

Mvh

OEM <3


Sök