torpis skrev:
brandt_ skrev:
Skicka din bil till ringen och se om den äns kör snabbare än en orginal m3 e36
Jag utmanar dig!!
Vi åker till ringen till sommarn, du med din BMW och jag med min S40. Så kör vi ett varv och ser vem som är först i mål. Fair enough?
Jag håller med Brandt, visst det är en fråga om tycke och smak. Men jag har nog kört de flesta Volvo-modeller (både orginal och med lite eftermarknads), och ingen av dom har jag upplevt ha samma väghållning och framför allt inte samma kommunikation och känsla som en Bmw.
Speciellt inte x40 som hör till det sladdrigare Volvo gjort, det skriver jag inte för att jävlas utan för att jag upplever den sämre än de flesta Volvo.
En 15år gammal slutkörd E36 är väl ungefär som en x40 var ny i chassiet...
Detsamma gäller känsla i vxl-spak, styrning, koppling etc. Duger alldeles utmärkt till vardags, men alldeles för sladdrigt och okänsligt om man är ute efter körglädje.
Jag är övertygad om att din bil är skitrolig att köra, och jag skulle tro att den kör ifrån en M3 på ringen pga effektövertaget. Men på samma sätt som du beskriver i inlägget ovan är jag övertygad om att en Bmw går mycket bättre när det svänger och
"hatar när man skall få bankat i huvudet att min bil skulle bara så jäkla mycket sämre än den verkligen är" Och hävdar du att en x40 går jämt med en E36, så hävdar du i mina ögon att den är mycket sämre än vad den är.