3356
Sök

Högerstyrt... svårt att lära sig?

124 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Vet inte om jag lägger denna i rätt forum del...

Går i funderingarna att köpa mig en Supra eller Skyline, men de är ju höger styrda så min fråga går ut till alla er som kör högerstyrt om det är svårt att lära sig och hur man bäst beter sig vid omkörningar med mera.

Tacksam för svar.

/Kolipko
Senast redigerat av Goffen (16 september 2009)

Fri fart för ett fritt folk!
14 223 Inlägg
15 september 2009
äh det tar en halv timme sen är man inne i det efter 1vecka kan man växla bättre osv

det är lite otäckt med omkörningar pga dålig sikt så man får kolla innern ordenkligt och kasta sig om

Kör fort så hinner inget hända...

Vattenkokare, Driftare
217 Inlägg
15 september 2009
som sagt det sitter väldigt fort. och om jag har kört supran extremt mycket ett par dagar och sen helt plötsligt ska köra en vänsterstyrd bil så känns det lite ovant i början

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR

428 Inlägg
15 september 2009
Du lär dig snabbare än du tror. efter MAX en vecka kör du som vanligt. sen tar det ytterligare ett tag innan du kan växla riktigt fort. Men ofta inte växlingen som är svår utan mer plaseringen på vägen.
köp supra eller skyline. du kommer inte ångra dig smile

Supraman
2 300 Inlägg
15 september 2009
E busenkelt att köra, man får tänka lite vid omkörning men det sitter väldigt snart de med.

Dom som säger att det e jobbigt eller äckligt eller på något annat sätt säger att det e kasst vet inte vad dom pratar om och ska om dom inte klarar högerstyrt inte köra bil alls.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

755 Inlägg
15 september 2009
skaffa flickvän som alltid kan åka med och säga om det är fritt

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 september 2009
Det tog mig en kilometer eller något, sedan kändes det helt naturligt. Jag tror inte det är något att oroa sig för smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

414 Inlägg
15 september 2009
är inte så svårt . är bara att lära sig vart man har bilen
kör postbil nästan varje dag och det tog 10min att lära mig vart jag hade alla sidor på bilen
högerstyrd bil är skit lätt att fickparkera med big_smile

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

NissanMotorsport
15 september 2009
Krångligast verkar ju vara omkörningarna, så kan ju köpa en sån "backkamera" och sätta längst fram brevid dimljuset eller nånstas diskret, kopplat till en dvdskärm tongue

1 297 Inlägg
15 september 2009
Väldigt enkelt att lära sig, och bra mkt roligare!
Det som har tagit lite tid för mig är att jag går till fel sida av bilen ibland när jag ska hoppa in, samt att blinker och vindrutetorkare sitter på fel sida smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 223 Inlägg
16 september 2009
MrTobias skrev:
Väldigt enkelt att lära sig, och bra mkt roligare!
Det som har tagit lite tid för mig är att jag går till fel sida av bilen ibland när jag ska hoppa in, samt att blinker och vindrutetorkare sitter på fel sida smile

mm den där j-vla blinkersen är nog det svåraste

minns när jag körde polarns skyline och man slog på dom där förbannade vindrutetorkarna hela tiden smile

det hjälpte inte hur mycket man än tänkte på det så blev det fel

Kör fort så hinner inget hända...

Administratör
2 980 Inlägg
16 september 2009
Det fina är ju att du kan extraknäcka som lantbrevbärare på helgerna !

En kopp av den svarta såsen...

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 september 2009
ASG på Goffen's kommentar! Gjorde min morgon!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

414 Inlägg
16 september 2009
Goffen skrev:
Det fina är ju att du kan extraknäcka som lantbrevbärare på helgerna !

eller som tidningsbud på landet XD

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

124 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Tackar för dessa kommentarer, bara pengarna trillar in nu så blir det en Skyline.... troligen en R33GTS-T

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
16 september 2009
annars så skaffar du dig en supra euro-spec. den e vänsterstyrd. kostar bara lite mer dock smile

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

1 814 Inlägg
16 september 2009
good_year skrev:
skaffa flickvän som alltid kan åka med och säga om det är fritt

Bra lösning! cool

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 september 2009
MIG1408 skrev:
Krångligast verkar ju vara omkörningarna, så kan ju köpa en sån "backkamera" och sätta längst fram brevid dimljuset eller nånstas diskret, kopplat till en dvdskärm tongue

Klarar du inte att göra filbyten till höger i en vänsterstyrd bil utan att smälla in i någon heller?
Fan titta i speglarna och döda vinkeln och använd den högre pedalen

Amatör
444 Inlägg
16 september 2009
Har kört i 5 dagar med min nu o funkar bra tycker jag =0)
Det som jag tycker är jobbigast det är placeringen på vägen man liggger gärna lite för långt till vänster

NissanMotorsport
16 september 2009
Mortalis skrev:
MIG1408 skrev:

Klarar du inte att göra filbyten till höger i en vänsterstyrd bil utan att smälla in i någon heller?
Fan titta i speglarna och döda vinkeln och använd den högre pedalen

vem fan har sagt något om mig, om du kollar så är alla mina bilar vänsterstyrda, jag har inte problem med något jävla filbyte, jag sa att de verkar som att de svårASTE i en högerstyrd är omkörningarna.. de kanske är lätt, men ändå det svåraste..  och de med backkameran, herregud.. jag va mest ironisk? :S

Sök