2225
Sök

Hjälp mig någer enbart seriösa nu....Konstigt ljud med baslådan????

25 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Hejsan alla billjud kuniga folk här inne..

Nu tänkte jag fråga er en skum sak som jag inte kommer på varför det låter som det gör.

När jag har skuff lukan stängd på min volvo 850 sedan låter basen okej tycker jag men sen när jag öppnar skuff lukan så blir det bättre kräm så det känns i bilen.
Sen när man stänger den så blir det sämmre och jag kör med dbbla 10  mds fantic x max. 2 kanals steg mds fantic gp 2 och kopplat till en kanal bassarna är serie kopplade. från bas plusen till nästa sen vidare till stegt samma med minus.
Råka koppla en dag en snabbis på både plusarna på steget fan vilket ljud man fick är det skadligt skoj kollar det???

Dom på mds i linköping sa att jag skulle köra med en port och den är dragen upp i hatthyllan o bassarna vända mot skuff luckan...

Hjälp mig någon

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2009
Felbyggd låda till att börja med. Eftersom att du har en sedan så ska du ha en låda som spela in genom skidluckan (om du har en) eller hatthyllan, och så gäller det att det är tätt bakåt. Att bara dra upp en port genom hatthyllan kommer inte att hjälpa, isåfall så ska du bygga en ny portad låda.

Sen så angående din koppling så förstod jag det som att du testade att parallellkoppla basarna? Det tycker inte steget om då det blir för hög belastning på det (för låg impedans på basarna). Kör istället som du gör nu, seriekopplade basar och bryggat steg. Eller så kör du en bas per kanal.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök