2710
Sök

850 gasar när jag kopplar

37 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#1
Jag har en 850 t5 som ger gas när jag kopplar och ska byta växel. Bilen är chipad men har hållit på på detta vis före det att den chipades.


NissanMotorsport
17 september 2009
#2
den slirar på kopplingen menar du? den gasar till lite, sen slutar? skulle isåfall tippa på att kopplingen är kass..

Darth Vader
1 644 Inlägg
17 september 2009
#3
Så den ger endast gas när kopplingspedalen trycks ner alltså? Om du står still utan växel i så händer ingenting?

Braaaaap?

198 Inlägg
17 september 2009
#4
de är nog boxen som styr de..

volvo turbo

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
17 september 2009
#5
Det e väll nån sån funtion så att växlingarna skall bli mjukare kan kolla upp det mera på måndag vet att V70in den gamla e sånn iaf

Hur mkt gasar den?

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 september 2009
#6
Den gasar väl upp en 2-300 varv, sen sjunker den igen, eller?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

5 089 Inlägg
17 september 2009
#7
ja gasar den upp några hundra varm så är det normalt.. något med djur å natur att göra.

\Lindgren

8 251 Inlägg
17 september 2009
#8
Om varvtalet ökar så är det dags att smörja upp tomgångsmotorn och rengöra gasspjället och kolla över ifall någon slang läker. Om varvet ligger kvar en stund och sen sjunker så är det som det ska.


37 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
#9
Tack allihopa ska kika lite i helgen.


Bilmekaniker
235 Inlägg
19 september 2009
#10
Vanligt att dom ökar lite för sen sjunka när man kör o kopplar! Varför vet ja inte, men min förra o denna gör det!


drifter
95 Inlägg
19 september 2009
#11
är det en 2,0?? enligt en trimfirma gör den så för att behålla laddtryck längre, både min och polarens gör likadant... så det är inget fel bara köra:)
Senast redigerat av Chrille855 (19 september 2009)

//Chrille

8 251 Inlägg
19 september 2009
#12
Chrille855 skrev:
är det en 2,0?? enligt en trimfirma gör den så för att behålla laddtryck längre, både min och polarens gör likadant... så det är inget fel bara köra:)

Då ska du nog sluta lyssna på den firman med tanke på att dem gör sådär redan original och även om man inte har laddtryck. Dessutom spelar det ingen roll om det är en 2,0 eller 2,3.


Rycketofta Racing
292 Inlägg
20 september 2009
#13
har samma problem, men kan nog handla om typ 300-400rpm. har provat det mesta men inget tycks hjälpa sad

//Rycketofta Racing

Med.lem
3 759 Inlägg
20 september 2009
#14
Marlboroman skrev:
Chrille855 skrev:
är det en 2,0?? enligt en trimfirma gör den så för att behålla laddtryck längre, både min och polarens gör likadant... så det är inget fel bara köra:)

Då ska du nog sluta lyssna på den firman med tanke på att dem gör sådär redan original och även om man inte har laddtryck. Dessutom spelar det ingen roll om det är en 2,0 eller 2,3.

Kör en sån i jobbet ibland, jag tycker det är sjukt störande, kör med kärra nästan alltid, och när man ska trixa runt och backa och grejjea så har det en tendes att börja gå väldigt fort när man kopplar hela tiden, få sitta och bromsa, så jobbigt att hållas på och slira koppling hela tiden.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

37 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#15
Vart bättre sen jag fixade tomgångsmotorn och gjorde rent gasspjället smile


Reservdansk
6 271 Inlägg
27 september 2009
#16
sjodin90 skrev:
Vart bättre sen jag fixade tomgångsmotorn och gjorde rent gasspjället smile

Jag provade på min, och varvet ökar kanske drygt 100 varv, ligger kvar nån sekund och sjunker sen. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök