3588
Sök

Efterlysning: Olycka utan Skurup efter Ystadsträffen!

560 Inlägg
22 september 2009
Rquired skrev:
FL3JM skrev:
Skulle gissa på att epan körde lagligt och att den andra kärran kom i liiite för hög fart och körde in i epan bakifrån.

Körde lagligt? På motorväg med en Epa? wink

är där motor väg utanför skurup ?  om jag inte har fel så är det bara en 90km motorled om det är E65 det snackas om

560 Inlägg
22 september 2009
Sokrates skrev:
Samma regler gäller motortrafikled som motorväg dvs, inga fordon under 40 Km/h får färdas där, enda skillnaden är att högsta hastighet är 90 på motortrafikled och mötesfria körfält.

/Tommy.

men jag undrar.. där måste ju rulla karavan vis med traktorer på dom vägarna där nere?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 september 2009
Vilken tur att man har en vinge på epan, ger nog en heeeeel deeel downforce i 30 knyck. smile

560 Inlägg
22 september 2009
Bullet--- skrev:
mulleina skrev:
på tal om vingen och om lagar. Jag har hört talas om att aluvingar är förbjudna för de påstås åka av vid korckar men den såg ju inte ut till att ha rört sig en millimeter

Alu-vingar är olagliga på grund av vid krock med fotgängare, det kan innebära extra skador vid frontalkrock, när personen rullar över bilen.
Det är vad polisen sagt till mig varje gång dem stoppade mig med Mazdan, om det är sant vet jag inte, fick i alla fall aldrig böter för det.

Ja.. detta tycker jag är sjukt.. har ni tänkt på då vad en "glasmästar" bil kan göra för skada då med sina stora ställningar på sidan?  finns så mycke annat som kan skada mer än en liten vinge.. det är rent trams bara !

560 Inlägg
22 september 2009
FL3JM skrev:
Vilken tur att man har en vinge på epan, ger nog en heeeeel deeel downforce i 30 knyck. smile

hahaha big_smile  ja utan den vingen hade nog bakvagenen levt sitt eget liv redan vid 15km/h tongue

1 517 Inlägg
22 september 2009
vinge på Epor spelar det ingen roll hur den ser ut för det är ''traktor''vissa poliser kan alti bli sura m,m  smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Tvivlare
2 266 Inlägg
23 september 2009
inte ovanligt att de smäller där heller ju, de borde byggas om på nåt vis..

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

31 Inlägg
29 september 2009
Fidde_A4 skrev:

Svårt att tro att de är en Epa då fordonet verkar ha vanlig regplåt bak... De som är suddat är iaf inget orange´t!

/Fidde

en epa/a-traktor har dock ingen regplåt bak har aldrig haft och kommer förmodligen aldrig ha..har haft för många sådana så jag vet

I Feel Need, A Need For Speed

Sök