Mortalis skrev:
bumb, när ska du sluta snacka skit om antivirusprogram? Har du några som helst tester som visar på att Norton 360 suger? Nej, skulle inte tro det. Kolla riktiga tester, inte "vad polaren säger". Uppenbarligen lever ni kvar i 90- talet, då Norton mycket riktigt var riktigt dåligt och resurskrävande.
Numera är det testvinnare, eller placerar sig i topp ihop med kapersky m.fl.
Jobbar inte för Norton, eller har det ens installerat själv, men att det är så jävla uruselt som vissa målar upp i tråden är så otroligt löjligt.
Detta hjälper dessutom inte trådskaparen som sitter i skiten redan.
Har trådskaparen testat att köra t.ex. spybot, ad-aware och lite registerstädningsprogram som ccleaner till exempel?
Jag snackar inte skit, jag säger vad jag själv av egen erfarenhet rekomendera, jag själv som programerare tycker att jag borde ha vetskap om vad som jag skulle rekomendera till en person som säger att han "Har problem med att masa reklam kommer upp på datorn!!!!".
Jag har provat Norton, NOD, MacAfee, AVG, avast men utan tvekan rekomendera jag AVG, för att det är enkelt och gör jobbet, alla virusprogram fungerar mer eller mindre på samma sätt, men i grunden så hittar de olika virus och en mängd olika saker som inte är virus, Detta test är något som du kan prova själv om du Känner för Mortalis du som tycks veta så mycket om antivirusprogram, ladda ner NOD32 kör det en gång, av-installera, installera AVG sen kör de, så kommer dom hitta olika virus, du kan göra de på andra hållet ochså.
Jag försöker hjälpa en person som behöver hjälp då behöver inte du komma med ett inlägg som är irrelevant för denna diskutionen.
Det jag gjorde va att rekomendera han att ladda ner AVG istället och köra den sedan hoppa på tex CCleaner, för att Ad-aware tar bort mycket saker som inte är virus med.
När det gäller att de olika programen ska suga så säger jag från min personliga åsikt även så min kollegor och folk från andra forum när det kommer till Norton att dom suger, och skället till att dom finns på så många datorer är pga att de har mång-miljard kontrakt med windows vilket gör att dom måste ha norton på deras datorer, sen tror folk att norton är bra för att det finns på datorn, vilket gör att dom springer och köper det , vilket jag själv fått göra många gånger är att byta virusprogram på privat personer som företag datorer,, just för att dom har Norton.
Du som verkar ha sån enorm vetskap om Antivirusprogram samt programering kan ju istället berätta för mig om jag har rätt eller fel.