2611
Sök

S60 Importerad LIBANON ????

5 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Hejsan!
Jag har hittat en volvo s60 01 2,4t 18200mil som är importerad från libanon, är detta något jag borde ta avstånd från eller det ska inte vara några problem om den är servad som den ska?

Tacksam för snabba svar!

Mvh/Joel & Marie

Os Difuntos
1 822 Inlägg
20 september 2009
Man vet ju inte hur mkt man kan lita på serviceboken, du får nog gå på känsla här och var nogran när du kollar på bilen. Det finns inget som säger att en bil från libanon sämre än en från sverige, förmodligen är den i bättre skick än motsvarande årsmod från sverige med tanke på rost å liknande.
Har den rullat i sverige länge eller?

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 september 2009
Något du kan fråga om är rostskyddet, om den nuvarande ägaren rostskyddat den eller någon tidigare, annars borde du rostskydda den om du inte vill att den ska bli rostprickig inom den närmaste framtiden sad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

huh?
10 427 Inlägg
21 september 2009
Kanske kan ta reda på om bilen är nysåld i Libanon eller köpt i Turkiet/Israel exempelvis.
Sen kanske man kan höra med Volvo om det var nåt speciellt med de bilarna jämfört med
övriga marknader.

Är bilen registrerad i Sverige så ska det väl ej vara några konstigheter.

164 Inlägg
21 september 2009
Personligen har jag oerhört svårt att förstå människor som köper bilar från länder där det innebär stora svårigheter att seriöst kolla en bils dokumentation. Speciellt när det handlar om en svensk bil. Det finns några undantag...

- Om bilen är ägd av en svensk med utlandstjänstgöring
- Om bilen är ägd av en svensk med diplomattjänstgöring utomlands
- Om bilens pris är markant mycket lägre än marknadsvärdet

Förutsättningen är naturligtvis att dokumentationen är 100 % seriös.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

Os Difuntos
1 822 Inlägg
21 september 2009
Malabar skrev:
Personligen har jag oerhört svårt att förstå människor som köper bilar från länder där det innebär stora svårigheter att seriöst kolla en bils dokumentation. Speciellt när det handlar om en svensk bil. Det finns några undantag...

Du verkar vara en sån där filur som tror per automatik att allt som kommer från Sverige är sååå mkt bättre än saker från utlandet. "Mmm dessa jordgubbar är så goda känner på smaken att dom är svenska" nä min vän dom är från belgien (hänt många ggr på jobbet)

164 Inlägg
22 september 2009
baca skrev:
Malabar skrev:

Du verkar vara en sån där filur som tror per automatik att allt som kommer från Sverige är sååå mkt bättre än saker från utlandet. "Mmm dessa jordgubbar är så goda känner på smaken att dom är svenska" nä min vän dom är från belgien (hänt många ggr på jobbet)

Du har ingen aning om vad du pratar om. 75 % av de bilar jag ägt eller äger är importerade. Det handlar inte om VAR en bil är tillverkad, det handlar om VAR en bil är brukad.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2009
Malabar skrev:
baca skrev:
Malabar skrev:

Du har ingen aning om vad du pratar om. 75 % av de bilar jag ägt eller äger är importerade. Det handlar inte om VAR en bil är tillverkad, det handlar om VAR en bil är brukad.

Fel min vän, det handlar om HUR bilen är brukad !

C H E V R O L E T <3

12 086 Inlägg
22 september 2009
Jag skulle aldrig köpa en bil från Libanon, åk ner o kolla hur dom kör bil där.
Gasar tills det rasar..

335 Inlägg
22 september 2009
haha först läser jag http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p1892776 " Vad har DU liggandes i din koffert? " och sen ser ja den här, fick mig bara en tanke hehe

Os Difuntos
1 822 Inlägg
22 september 2009
JapMax skrev:
Gasar tills det rasar..

Vi gör ju samma sak i sverige roll

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
22 september 2009
Children-Of-Bodom skrev:
Malabar skrev:
baca skrev:

de var länge sen man få läsa såna här kloka ord här på forum..
med dessa ord ska jag komma ihåg när jag köper en importera bil..

164 Inlägg
22 september 2009
Children-Of-Bodom skrev:

Självklart, det finns också ett visst samband mellan VAR den är brukad och HUR.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2009
Malabar skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Självklart, det finns också ett visst samband mellan VAR den är brukad och HUR.

Var spelar ingen roll om bilen är välskött ( Hur )

C H E V R O L E T <3

501 Inlägg
22 september 2009
Jag har bott i Libanon i 3 år jag rekomnderar dig att undersöka bilen väligt noga innan du köper den för att där nere finns varken besikting eller auktoriserade bilvärkstäder sen en bil som rullt där nere ett tag brukar va väldigt sliten först och främst får du tänka på att den har rullat i trafik där det är 40-50 grader varmt, vägarna är ju inte lika fina som dom är här i sverige, jag själv hade en range rover v8 som man årligen fick köra in hos en mekaniker bara för att dra åt alla skruvar och bultar för väghållning och balansering är ett helvete för alla gropar och gupp  sen tror jag att 95% av alla bilar där nere lackas om årligen tung trafik och trånga gator. Sen nästan 70% av alla bilar som importeras till libanon brukar vara krockskadade. (som bmw 730 som vi skulle köpa var svetsad på mitten). men lycka till jag rekomenderar att du M-testar bilen

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

139 Inlägg
22 september 2009
DIIEZEL skrev:
Jag har bott i Libanon i 3 år jag rekomnderar dig att undersöka bilen väligt noga innan du köper den för att där nere finns varken besikting eller auktoriserade bilvärkstäder sen en bil som rullt där nere ett tag brukar va väldigt sliten först och främst får du tänka på att den har rullat i trafik där det är 40-50 grader varmt, vägarna är ju inte lika fina som dom är här i sverige, jag själv hade en range rover v8 som man årligen fick köra in hos en mekaniker bara för att dra åt alla skruvar och bultar för väghållning och balansering är ett helvete för alla gropar och gupp  sen tror jag att 95% av alla bilar där nere lackas om årligen tung trafik och trånga gator. Sen nästan 70% av alla bilar som importeras till libanon brukar vara krockskadade. (som bmw 730 som vi skulle köpa var svetsad på mitten). men lycka till jag rekomenderar att du M-testar bilen

haha sant de tar in många bilar som är krockade med det finns många bilar som inte är det, och det med besiktning finns visst, men de ställer ej lika mycket krav som i sverige. Det med bilar som svetsas på hälften är olagligt så du vet om det big_smile

Auktoriserade finns det gått om, alla Märkes bilfirmor har egen verkstad och de har service bok de stämplar i, klart att vägarna dåliga men beror på vart i landet det är.

Det finns som i sverige Motormännen där du kan test bilen om du vill.

Saabifierad
2 031 Inlägg
22 september 2009
baca skrev:
JapMax skrev:
Gasar tills det rasar..

Vi gör ju samma sak i sverige roll

Ohh nej här i Sverige är vi extra varsamma, allt som är svensksålt är alltid en garanti på att vi aldrig låtit varvräknarnålen nå över 3000 varv, vi alltid hållit oss till fina vägar och inte heller gjort någon galen omkörning lol tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

806 Inlägg
22 september 2009
a haha sverige är väl inte dom som kör lagligast i världen kanske.

501 Inlägg
22 september 2009
Kinshi skrev:
DIIEZEL skrev:

haha sant de tar in många bilar som är krockade med det finns många bilar som inte är det, och det med besiktning finns visst, men de ställer ej lika mycket krav som i sverige. Det med bilar som svetsas på hälften är olagligt så du vet om det big_smile

Auktoriserade finns det gått om, alla Märkes bilfirmor har egen verkstad och de har service bok de stämplar i, klart att vägarna dåliga men beror på vart i landet det är.

Det finns som i sverige Motormännen där du kan test bilen om du vill.

Det e inte många som följer lagen där nere  wink  åk til Ouza3i ska vi se om dom inte svetsar ihop bilen till dig.
Jag lovar dig att för 200kr kan du gå igenom besiktingen med en halv bil!!

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

4 005 Inlägg
22 september 2009
hmm.

Är bilen inregisterad så finns det ju en ursprungskontroll så den inte är stulen.
Den är ju besiktad antar jag så då är det ju inga problem.
Vill du vara säker kan du ju m-testa den såklart för att få veta skicket på resterande delar.

smile

Sök