2528
Sök

S60 Importerad LIBANON ????

501 Inlägg
22 september 2009
Jag tycker inte det är nåt fel med att köpa en bil från libanon. Men säkrast är ju att du M-testar bilen finns bilar i kanonskick där nere med.

Det jag menar är att en bil som tex rullat 15000 mil nere i libanon är garanterat mycket mer sliten än en bil som rullat 15000 mil på svenska vägar

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

12 086 Inlägg
22 september 2009
Slash skrev:
baca skrev:
JapMax skrev:
Jag skulle aldrig köpa en bil från Libanon, åk ner o kolla hur dom kör bil där.
Gasar tills det rasar..

Vi gör ju samma sak i sverige roll

Ohh nej här i Sverige är vi extra varsamma, allt som är svensksålt är alltid en garanti på att vi aldrig låtit varvräknarnålen nå över 3000 varv, vi alltid hållit oss till fina vägar och inte heller gjort någon galen omkörning lol tongue

Vi har typ strängast besiktning, mest trafiklagar och i allmänt mkt organiserad och disciplinerad trafik.
Så det låter lämpligt att vi kör någorlunda därefter. Jag påstår inte att alla svenskar kör som änglar, jag påstår att vi generellt kör mkt bättre än tex libaneser.

501 Inlägg
22 september 2009
JapMax skrev:
Slash skrev:
baca skrev:

Vi gör ju samma sak i sverige roll

Ohh nej här i Sverige är vi extra varsamma, allt som är svensksålt är alltid en garanti på att vi aldrig låtit varvräknarnålen nå över 3000 varv, vi alltid hållit oss till fina vägar och inte heller gjort någon galen omkörning lol tongue

Vi har typ strängast besiktning, mest trafiklagar och i allmänt mkt organiserad och disciplinerad trafik.
Så det låter lämpligt att vi kör någorlunda därefter. Jag påstår inte att alla svenskar kör som änglar, jag påstår att vi generellt kör mkt bättre än tex libaneser.

Jag är själv Libanes och håller med dig till 100%

När jag flyttade ner till Libanon så köpte jag en bil. Första dagen blev jag stoppad i en poliskontroll visade mitt svenska körkort som hade kostat mig runt 15.000kr men han sa att jag inte fick köra med det i libanon, varför? undrar jag, Han sa den dagen man får köra med Libanesiskt körkort i Sverige får du köra med Svenskt körkort här nere. Fan tänkte jag behöva göra om allt på nytt  med teori och uppkörning. Stack till en trafikskola i Beirut 400,000 lire motsvarande ca 250 Dollar kostar det att ta ett körkort med uppkörning och allt. Betalar jag 50 Dollar extra så skulle jag få det  hem i brevlådan utan teori eller uppkörning. Känner en massa där nere som har körkort men kan inte köra bil.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

Sök