Fick ihop en downpipe idag också, hade lite problem att få med mig 3 meter 3 tum hem, men det löste sig rätt väl ändå, låter bilderna tala för sig själva.
Nu kommer mitt projekt stå still några dagar då jag har en annan bil att göra iordning några dagar, en Audi A4 som ska få nytt grenrör och en Tial wastegate inkopplad, massa lull gjort med den också, återkommer med bilder.
härligt jobbat! En grej bara, kör du 3" downpipe? Skulle satsa på 4" istället för de där effekterna, sen såg jag att du hade rätt snäva böjar. Du kan nog plocka 30 hk om du ändrar avgassystemet lite. Läste nämligen detta på ett inlägg om en s2:a som bänkats med 3" hela vägen men bytte till 4" och 3,5 resten samt tog bort en 90 graders böj, han fick plockade 25 - 30 hk till av att uppgradera. Men när du mappar så får du väll reda på det mästa om du ska få ut mer hk.
Detta är temporärt, Hacke kommer bygga ett Rostfritt avgassystem åt mig sen med 3.5 tum downpipe, 4 tum är riktigt gay att få plats med >.<
Bromsarna original på dessa är som sagt riktig rå bajs om man uttalar sig barnsligt, men prio ligger inte där just nu..
Ska byta grenrör senare ändå då till ett annat då kommer värre avgas också på.
Förövrigt, Ringde snackade med Tony på AG:s Bilverkstad idag, Bilen kommer stå hos honom Vecka 20 för färdigbyggnad av småpill samt mappning sen får jag bilen klar någon vecka efter det.
A4;an är helt klar, låter helt jävla underbart och kunden är skit nöjd så fick in lite extra slantar där också till bygget Har fler bilar som folk vill jag ska bygga på men har inte tiden till det helt enkelt, vilket är synd skadar aldrig med extra pengar
härligt jobbat! En grej bara, kör du 3" downpipe? Skulle satsa på 4" istället för de där effekterna, sen såg jag att du hade rätt snäva böjar. Du kan nog plocka 30 hk om du ändrar avgassystemet lite. Läste nämligen detta på ett inlägg om en s2:a som bänkats med 3" hela vägen men bytte till 4" och 3,5 resten samt tog bort en 90 graders böj, han fick plockade 25 - 30 hk till av att uppgradera. Men när du mappar så får du väll reda på det mästa om du ska få ut mer hk.
Får man se bilen i helgen????
Han har inte så mkt cylindervolym så han behöver inte mera än 3" anser jag ! Jag har själv 2,85" DP & grovt räknat 500+ på 2L.
Får man se bilen i helgen????
Han har inte så mkt cylindervolym så han behöver inte mera än 3" anser jag ! Jag har själv 2,85" DP & grovt räknat 500+ på 2L.