3204
Sök

Köpa bil i annan stad - garantier etc

1 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Hej
Vad har ni för funderingar på när man köper  bil i en annan stad än hemstaden? Det kanske är 20 mil till orten där man köper bilen. Skulle bilen krångla måste man ta sig hela vägen dit för kontroll/reparation. Kan rent spontant verka krångligt hmm och de tusenlappar man sparat på att köpa bilen en bit bort jämfört med hemma käkas snabbt upp av diverse tillkommande kostnader!Åsikter o kommentarer på att köpa bil långt bort önskas således

356 Inlägg
22 september 2009
Ta med en kille som är duktig på bilar, helst duktig på märket du åker och kikar på.. Kika vad köparen är för typ, så du inte köper av nån skum människa.

Gréve
497 Inlägg
22 september 2009
jag köper nästan alltid mina bilar en 20 mil bort ifrån mig... om du kollar över den och den verkar schysst så brukar de inte vara nå problem... men kan ju ändå ha med en följebil utifall de skulle kunna vara nå,

som en sak många gillar att ljuga om är SOPPAN!!!! de är så jävla störande när man får soppatorsk på vägen hem för att man litat på den man köpte bilen av så en dunk är också bra att ha..

och titta vad de är för person är inte heller fel, prata även en del över telefonen och fråga på så mycket som möjligt, men telefonpruta är ingen idé då de ser väldigt oseriöst ut i mina ögon.. men folk är ju olika.

8 883 Inlägg
22 september 2009
Ska inte vara några problem med avståndet det viktiga är att det är en seriös firma du köper av, kolla upp firman innan evt affär.. Är det långt till firman brukar det kunna lösas på orten du bor på du lämnar bilen på en verkstad där du bor och dom i sin tur fakturerar. Men man måsta alltid kolla med handlaren först!
Senast redigerat av Hamilton (22 september 2009)

Fotograf på tierpidag.se

164 Inlägg
22 september 2009
Risken med distansköp minskar avsevärt om man först gör en fullständig dokumentationskontroll. Kollar man inte dokumentationen innan ordentligt så kvittar det nästan om säljaren befinner sig 2 km eller 20 mil bort.

När jag köpte min senaste bil befann sig säljaren 35 mil bort. Att kolla dokumentationen tog 2 dagar och först därefter tittade jag på bilen. Hem igen för att fundera några dagar, därefter köp.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

Team RmR
393 Inlägg
22 september 2009
skulle kunna åkt landet runt för den perfekta bilen :S förstår inte folk som klagar på att det är långt , bilen blir inte så mycket dyrare för att du åker 40 mil bort .

Sök