4217
Sök

Köpa lös täckram till bilstereo?

kontorsråtta
231 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
#1
Nu har jag vänt upp och ner på hela garaget utan att hitta täckramen till min gamla "bra att ha"-stereo, går det att köpa en sån lös? Ser förjävligt ut utan den.

573 Inlägg
23 september 2009
#2
gå och fråga din närmaste återförsäljare, vet att till kenwood spelarna är det inga problem att få hem nya iaf. men kan bero på märke

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

660 Inlägg
23 september 2009
#3
Brukar kosta mer än det är värt iaf, polaren fick en prisuppgift på en sån där ram när hans sprack och dom skulle ha över 300 kr för plastbiten

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 september 2009
#4
Soderqvist skrev:
Brukar kosta mer än det är värt iaf, polaren fick en prisuppgift på en sån där ram när hans sprack och dom skulle ha över 300 kr för plastbiten

//Soderqvist
Kul att min nya ram till min Eclipse kostar mig en fika vid tillfälle big_smile
Kommer ordna det i samband med ett Växsjöbesök smile
Och jag förstår varför det blev såpass billigt. Kvittot från agentaturen låg med i kuvertet big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 634 Inlägg
23 september 2009
#5
Vad är det för spelare det handlar om? Är väl möjligt att nån av oss har nåt över....

Numera Saab 9-5 Aero -00

kontorsråtta
231 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
#6
Det är en gammal Sony cd-stereo, jag mailade BRL och enligt dem så går det inte att få tag på längre.
http://www.mynewcheap.co.uk/res/user/4055.jpeg

Nu när jag tänker efter har jag faktiskt köpt en sån ram lös tidigare för massa år sedan, hade då en Pioneer modell svindyr som ramen gick sönder till. Då mailade jag bara Pioneer, 2 dagar och 95,- senare hade jag en flång ny ram i brevlådan.

Är ju så surt att ramen är borta, stereon i övrigt funkar kanon men jag kommer till slut bli tokig på att se den utan ram... se för taskigt ut.

1 634 Inlägg
24 september 2009
#7
Lustigt att jag har en just sån ram liggandes wink desvärre runt en stereo som jag skall sälja i dagarna.... Problemet är att jag inte verkar hitta fjärrkontrollen, och då vill nog inte killen köpa cd:n.

Men kan du inte få någon att kapa ut en ram i mdf eller aluminium, sen lackar du den bara och klämmer dit med apskit?

Jag ska se om det inte ligger nån sån i nån av butikerna i regionen..

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

kontorsråtta
231 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
#8
Kan du inte tappa bort stereon också så kan vi göra affär på ramen? wink

Jag har börjat fundera på att bygga något eget, för jag tål inte att se en stereo utan ram. Eller försöka hitta en ram från någon annan modell som passar hyggligt och modifiera den.

466 Inlägg
5 januari 2012
#9
Jo jag vet en gamla tråd... jag bytade till mig en dvd till bilen utan ram. vart kan man få tag på en sådan ram.? Digital dynamic dx700 heter den....


466 Inlägg
6 januari 2012
#10
okej.. super skysst tackar


Västra Wärmland
236 Inlägg
6 januari 2012
#11
har ochså en sån ram liggandes=) dock på en stereo och min är silver:P ramen va visst svart på min med..
Senast redigerat av N!cke (6 januari 2012)


466 Inlägg
6 januari 2012
#12
men passar alla ramar på alla sterio? eller annars får jag bara gissa mig fram....
Den sidan jag fick det verkar inte finnas någon där... kollade jula och biltema. blekingebilradio men inget där.... vill ju inte köpa någon dyr ram och sen passar den inte.. kan ju iförsig kolla skroten också
Senast redigerat av Lyngmo (6 januari 2012)


Västra Wärmland
236 Inlägg
8 januari 2012
#13
200+frakt så får du hela stereon + ramen:P


466 Inlägg
8 januari 2012
#14
kanske inte passar... 200 kr är mkt pengar för en grej som man inte vet om den passar


Västra Wärmland
236 Inlägg
8 januari 2012
#15
är en exakt likadan stereo som din fast med annan färg.och då får du en komplett fungerande stereo.med ram


Fattig student
1 282 Inlägg
8 januari 2012
#16
N!cke skrev:
är en exakt likadan stereo som din fast med annan färg.och då får du en komplett fungerande stereo.med ram
Läser den mp3? Usb? Jag är intresserad annars wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Västra Wärmland
236 Inlägg
8 januari 2012
#17
Tyvär inget av det.därför ja bytte:P


466 Inlägg
8 januari 2012
#18
vad då har du en dvd lika dan som jag? är det så så är jag intresserad. kan du lägga upp en bild på din sida så får jag titta big_smile


466 Inlägg
14 januari 2012
#19
ingen som har en sådan ram liggandes ????


466 Inlägg
17 januari 2012
#20
nu har jag letat överallt. även mailat italien men någon i sverige borde väl ha en ram till en sådan dvd eller?



Sök