J_Gustavsson skrev:
ut och jobba så du blir klar ;]
Slaven och jag ska ut till garaget nu montera klart bromsarna. Sen under påsklovet kommer de bli mek hela veckan
TAGGAR ELMIA NU!!Jhogstrom skrev:
ser kanon ut
lite nyfiken på vart du köpte delarna till batteri flytten och vad du använde ?
MVH
Tackar
Kablarna köpte jag på Swedol, batterilådan/boxen hitta jag på biltema, skyddsstrumpa för kablarna och resten hade jag hemma så vet inte var du kan köpa de men finns på de flesta affärer med bildelar. På meka hade de inte ens hört talas om skyddsstrumpa för kablar. :S
Läs har om du inte hittat de
http://web.200sx.nu/Projekt/TuningBatteri_S13.aspJa, det tycker jag med. De andra 3 mätarhålen sitter för mycket riktat neråt tycker jag. Men kommer göra om det ändå tillsammans med lite annat som jag tycker förra ägaren gjort lite knasigt.
Missförstå mej bara inte, Saksit som hade bilen innan har gjort ett bra jobb med bilen annars, bara att allt inte passar mej
Älskar den bilen, den är riktigt lik så min bil kommer bli sen, har tänkt ha de rota fälgarna också
Snart dags att beställa dem
Equeryah skrev:
Det där med adaptrar för bromsok är något jag funderat en bra stund på men aldrig riktigt fått grepp om, har du räknat fram avstånd och dylikt själv eller skurit fram från färdig mall?
I övrigt ett intressant projekt:)
mvh Patrik
Jag hittade en färdig mall med alla mått på ett forum så jag bara skrev ut och lämnade till Svetsman i vimmerby som skar ut dem med laser. Går ju såklart att skära ut dem själv med
. Men vet vad de tycker om dem på besiktingen så kommer inte montera dem försen efter besiktningen.