Om du sätter i ehissarna och det i dina dörrar så kan du koppla eget eller antingen flytta över hela kablarna som sitter original. men det är krångligare.
såhär är det om man ska koppla eget. jag kopplade mit på en kvart och det fungerar toppen
och jag är ändå 15 år.
Jag har använt mig av knappar som kommer från bakdörrarna, för att förenkla det ytterligare. De har 5 stift. Så beskriver först passagerarsidan, ska luska vidare, för original dubbel knappsatsen fram har fyra stift, men antar att det går att ta bort någon jord eller så. Ska prova mer i eftermiddag.
1,2,3,4,5. Numrerade alltså.
Du börjar med att dra en kabel från batteriet in i kupén, SÄKRA AV med 15A 10-15cm från batteriet!!!!!, sen skarvar du upp den kabeln till två. Sen drar du från ena skarven ut i dörren fram till elhissmotorn som du förhoppningsvis satt in där. (Kan ta bilder på hur du gör detta också, om önskemål finns.). Då har vi kommit så långt då. Här tar du och skruvar fast en kabelsko med en jordkabel någonstans i ett ledigt hål nära elhissmotorn.
När du kommit såhär långt ska du (i dörren) ha:
1 röd kabel från motor
1 svart kabel från motor
1 röd kabel från batteri
1 svart kabel från jordpunkt
Nu tar du och skarvar upp den från jordpunkten du nyss drog, så att den blir två kablar. Och förlänger alla kablar så dom lätt och smidigt går upp dit du vill ha knappen. Därefter sätter du någon form av skarvhylsa som bara är att "pluppa" på stiften. "Snabbhylsa" som går att dra isär och sätta ihop. Finns att köpa i närmsta butik som säljer elgrejer.
På stift 5 och 3 sätter du kablarna från din jordpunkt.
På stift 4 pluskabeln från batteriet
På de två återstående stiften, 1 och 2, ska du sätta kablarna till motorn, spelar ingen roll vilken du sätter på vilket stift, det beror på vilket håll du vill att knappen ska vara "upp" eller "ner"
Och vips, så funkar allting jättefint.