4223
Sök

''Ap-mannen i USA''. Bra metod mot fartkameror?

182 Inlägg
25 september 2009
linuslinje skrev:
Groban skrev:
Skaffa en laservarnare istället..Vill då fan inte möta nån idiot med apmask på vägarna som inte ser ett skit!!

Laservarnare och laserstörare som använder sig av radioutrustning är olagligt i sverige. Det är å andra sidan att köra fort med men tjao.

Apmask låter roligt men väldigt farligt

Laservarnare? Var det inte fartkamera som var på tal? för övrigt fungerar tomteskägget eller rånarluvan kanon

5 198 Inlägg
25 september 2009
OphanWitehall skrev:
Jag kör med solskyddet nere, har funkt bra än så länge smile Men man har ju många gånger funderat på att dra på sig en scream mask å blåsa fullt förbi en kamera. Dock är min bil ganska lätt att känna igen framifrån sad

Spelar väl ingen roll om de känner igen bilen om de inte kan identifiera föraren.

1 335 Inlägg
25 september 2009
gamlingen skrev:
OphanWitehall skrev:
Jag kör med solskyddet nere, har funkt bra än så länge smile Men man har ju många gånger funderat på att dra på sig en scream mask å blåsa fullt förbi en kamera. Dock är min bil ganska lätt att känna igen framifrån sad

Spelar väl ingen roll om de känner igen bilen om de inte kan identifiera föraren.

True true... big_smile

519 Inlägg
25 september 2009
De skickar boten till den som äger bilen...
Har man lånat ut bilen så får man ta det med denne annars är det bara betala...

5 198 Inlägg
25 september 2009
Larschan skrev:

NOPE,, endast föraren är betalningsskyldig OM de kan identifiera honom.'

http://www.vv.se/Startsida-foretag/Traf … ga-fragor/

Att inte folk har slagit detta ut hågen än. så många gåner som det har varit på tal att bilÄGAREN ska betala... TRAMS....
Senast redigerat av gamlingen (25 september 2009)

182 Inlägg
25 september 2009
Larschan skrev:

sist jag läste på vägverket/transportstyrelsens hemsida så var det så att föraren får bötern.

5 198 Inlägg
25 september 2009
kimish skrev:
Larschan skrev:

sist jag läste på vägverket/transportstyrelsens hemsida så var det så att föraren får bötern.

Så är det fortfarande.. men många TROR sej veta istället för att leta reda på fakta.

182 Inlägg
25 september 2009
gamlingen skrev:
kimish skrev:
Larschan skrev:

Så är det fortfarande.. men många TROR sej veta istället för att leta reda på fakta.

sant, "ryktet går" typ wink

5 198 Inlägg
25 september 2009
Det ryktet har gått sne kamerorna infördes...

5 198 Inlägg
25 september 2009
http://www.vv.se/Startsida-foretag/Traf … ga-fragor/

Vore väl bra om denna länk klistrades in om en inte redan finns.. bra frågor och svar där

182 Inlägg
25 september 2009
Fartkameravarnare kommer för övrigt bli helt oanvändbart när nya tekniken kommer då kamerorna tar tid mellan varandra.
Helt plötligt är kalleankamasken mer användbar än en fartkameravarnare för ett par 500lappar.

4 005 Inlägg
25 september 2009
kimish skrev:
Fartkameravarnare kommer för övrigt bli helt oanvändbart när nya tekniken kommer då kamerorna tar tid mellan varandra.
Helt plötligt är kalleankamasken mer användbar än en fartkameravarnare för ett par 500lappar.

Om de nu blir tillåtna så kommer nog ap-maskerna att öka...

Livsnjutare
155 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Joel89 skrev:
Har funderat på en Usama Bin Laden mask men eftersom jag saktar ner för asen så kanske någon annan nappar på min idé.

Haha kul idê ;P.

Larschan skrev:

Boten skickas ej till ägaren av bilen, då hade alla kunnat tejpa några bokstäver/siffor på skylten fram och kört hur fort som helst?, Boten får föraren som KÖR bilen betala inte ägaren till bilen.  Samma med lastbils chafförer som kör för fort, inte företaget som får betala utan föraren tongue Finns väll kanske nåt snällt företag som betalar första gången haha.

BTW: Ngn som vet vad det kan bli för straff om man använder någon form av mask? & skulle åka fast endå?.

Driifter;)
1 630 Inlägg
25 september 2009
vad skulle du få för straff för att du kör med mask på dig??

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

308 Inlägg
25 september 2009
Svamp3n skrev:
Joel89 skrev:
Har funderat på en Usama Bin Laden mask men eftersom jag saktar ner för asen så kanske någon annan nappar på min idé.

Haha kul idê ;P.

Larschan skrev:

Boten skickas ej till ägaren av bilen, då hade alla kunnat tejpa några bokstäver/siffor på skylten fram och kört hur fort som helst?, Boten får föraren som KÖR bilen betala inte ägaren till bilen.  Samma med lastbils chafförer som kör för fort, inte företaget som får betala utan föraren tongue Finns väll kanske nåt snällt företag som betalar första gången haha.

BTW: Ngn som vet vad det kan bli för straff om man använder någon form av mask? & skulle åka fast endå?.

För företagsbilar så gäller något helt annat. Det skickas nämligen ingen bot utan ett brev med frågan Vem som körde bilen...företaget har ingen som helst skyldighet att svara på det.
Jag har flera gånger sett dessa brev och min arbetsgivare svarar inte om vi har en skälig anledning till att kört för fort..
Sen är våra företagsbilar leasade av nått ställe i norge oxå. Så kanske inte så konstigt smile

2 337 Inlägg
25 september 2009
Amazon_123GT skrev:

Så länge masken inte skymmer sikten eller på annat sätt hindrar din förmåga att framföra fordonet så är det helt lagligt att köra runt med en den.

59 Inlägg
25 september 2009
linuslinje skrev:
Groban skrev:
Skaffa en laservarnare istället..Vill då fan inte möta nån idiot med apmask på vägarna som inte ser ett skit!!

Laservarnare och laserstörare som använder sig av radioutrustning är olagligt i sverige. Det är å andra sidan att köra fort med men tjao.

Apmask låter roligt men väldigt farligt

Vettigt inlägg!!

NissanMotorsport
25 september 2009
Larschan skrev:

En kompis som sagt det till sin kompis som sagt det till dig, behöver inte vara sant.. ta reda på fakta innan du kommer med ett bestämt svar..

Livsnjutare
155 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Sarge skrev:
Amazon_123GT skrev:

Så länge masken inte skymmer sikten eller på annat sätt hindrar din förmåga att framföra fordonet så är det helt lagligt att köra runt med en den.

Ifall det skulle vara sant så lär ju fler o fler köpa sånna här masker och köra så fort som dom vill och bara strunta i alla fartkameror?

Diamond
540 Inlägg
26 september 2009
eller så är det bara att ta ner skylten när man kör på ställen som har mycket kameror...

I'm Rick James Bitch!

Sök