Tänkte att de kanske va dax att presentera projektet här på garaget.
Bilen inhandlades 2006 och skulle användas som bruksbil då jag och min sambo redan hade ett projekt som skulle vara gemensamt.
Skulle bara ha på större fälgar och chip och där någonstans började de spåra ur.
Hittade en bild på en gul A4 sedan i USA med en snygg breddning och började fundera.
Hittade så småningom tillverkaren och via en gammal arbetskamrat som skulle ta hem en pickup från staterna kom en uppsättning skärmbreddare från DTM Autohaus till Sverige. Ihop med de följde åxå en kolfiber huv med böserblick.
Redan några år tidigare hade jag stått bredvid en A4 Avant i B6 karossen med ett läckert Oettinger kit på och de hade juh vart snyggt ihop med breddningen så när breddningen va påväg så inhandlades ett sådant åxå.
I rask takt pusslades bitarna ihop och hela bilen bytte kulör till en ny som jag blivit kär i när jag målade trösklarna på en Porsche 996 GT3.
Någonstans därefter spårade de hela ur totalt.
Nya fälgar köptes genom en kompis i sthlm
Ljudbygge hade funnits i planeringen och saker till de införskaffades
På annons hittades ett lätt begagnat KW version 3 kit och de fick åxå handlas....
Med mera, med mera...
Tyvärr så blev jag i denna veva indragen i en rejäl soppa som skulle kosta mej massor med tid samt att många planer slogs i spillror och min hälsa fick en otäck vändning...
Nog om de.
Planerna på bilen har gradvis eskalerat och i daxläget är bilen totalt urspårad!
Idag så har jag börjat hejda in planerna för att någon gång få klart bilen.
Bilen står idag med följande färdiga förändringar:
Ombyggd Oettinger front med breddningsdel
Ombyggd Oettinger nederdel bak med breddningsdel och ihopbyggd med originalstötfångaren
Ombyggda Oettinger trösklar med originalinfästningen inplastad samt breddningsdel
Ombyggt breddningskit från DTM Carbon i USA
Kolfiber huv med inbyggd böserblick från DTM Carbon i USA
Ombyggd Caractere takvinge i kolfiber
Utbytt handtag på förardörren till ett utan låscylinder
Taklister utbytta till modell utan rails
Bortplockad bakre torkare
Omlackad i Porsche 39G Viola Pearl
Tonade rutor runtom inkl vindruta
9½ X 19" TSW Catalunya med mörkt centrum.
255/30-19 Haankook K107 Evo
KW version 3 coilover kit med ställbar höjd, hårdhet och rebound
Alla interiördelar som gränsar till de som är omklätt är omlackat i bilen färg fast med matt klarlack
4st Corbeau FX1 Pro stolar
De som är stundande under vintern är att göra klart följande saker:
Lacka om utsidan som fått lite stryk genom åren i garage
Våtslipa och polera upp den nya lacken för maximal finish
Klä om innertak, innerpaneler samt stolar i alcantara
Bygga klart hela stereobygget och klä/lackera de
Kapa av taket och montera de nya kolfibertaket
Skaffa ny huv eller gjuta om den gamla för att matcha taket
Gjuta om vingen för att matcha taket
Gjuta ny läpp under fronten i kolfiber med samma mönster som taket
Tona baklampor
Tona sidoblinkers
Tona framlampor
Tona dimljus
Vattenskära nya galler till fronten
Bromsuppgradering
Grövre krängninghämmare
Stor motorombyggnad
Upgradering programvara
Snygga till i motorrum
Effektmätning med nya motorspecen
Shortshift
Xenonkonvertering på halvljus
Xenonkonvertering på helljus
Xenonkonvertering på dimljus
Byta framblinkerslampor
Byta sidoblinkerslampor
Byta bakblinkerslampor
Byta parkeringsljus lamporna till LED
Byta backljus lampor till LED
Byta nummerskyltsbelysning till LED
Specialmattor
Specialspegelglas
Montera belysning under dörrhandtagen
Montera belysning under dörrarna
Kommer uppdatera vad som händer här i tråden!
Håll till godo så länge med bilden som jag haft som inspiration för bygget!
Mvh
Fidde
Kolla in sidan för mer info:
http://www.garaget.org/?car=57321