Jensi skrev:
Blev via mail uppmärksammad på diskussionen som blossat upp här om bl. a kommande alkoholservering i samband med Street Cars Fest Finals och annat, och vill säga detta:
Många som diskuterar frågan här i tråden var aldrig med på SCF Day & Night evenemanget i början av augusti, de har sett bilder... Andra som diskuterar här ska ändå inte ställa ut sina bilar, men eldar av någon anledning på diskussionen... Det är väl så det ska vara i ett forum - kanske. Har inget att invända mot någotdera, men vill kort bara säga följande:
Det serverades alkohol på förra årets SCF-final på Kistamässan. Och även förrförra året, då finalen gick på Sollentunamässan. På förra årets SCF-final (som "var en riktigt trevlig bilshow") hade många bilutställare dessutom egen öl med sig i sina bilar, som de drack på mässan.
Det serverades alkohol på Nordic Tuner Awards på Extreme Car mässan i Helsingfors som vi besökte i helgen som var. Det serveras alkohol på de flesta bilmässor runt om i världen. På rak arm kan jag inte ens, hur jag än försöker, komma på en enda bilmässa där det i n t e serveras alkohol. Vi har m.a.o. inte inspirerats av F & F filmerna i det avseendet...
Finalevenemanget kommer att köras enligt SCF Day & Night upplägget i en förbättrad version. Berusade människor ska inte förekomma bland bilarna. Alltså precis som på förra årets final. Som på förrförra årets final. Som på Extreme Car mässan i Finland i helgen som var. Och som på många andra av de bilutställningar som jag har besökt, t.ex Max Power, Hot Import Nights m.fl.
På SCF har vi alltid varit måna om våra bilutställare - Det kommer vi vara nu och i framtiden också.
Och de som vill fortsätta att göra hönor av fjädrar, får väl fortsätta göra det... Med vänlig hälsning / Jensi (projektledare SCF)
PS. Street Cars Fest har i n t e gått i konkurs.
PS2. De flesta bilutställare som de facto ställde ut sina bilar på SCF Day&Night i somras - har även valt att anmäla sig till finalen. Många av bilarna är bland de finaste i landet, och ägarna är MYCKET rädda om dem...