2319
Sök

Frågor ang. personlig reg.skylt.

OEM <3
6 957 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Ska skaffa en nu tänkte jag, eller ja, har fått hem blanketterna redan och skickar dom på sön-mån tänkte
jag.

Men så kom jag tänka på en sak..

Om plåten skulle bli skadad/stulen etc. kostar en skylt lika mycket som en vanlig? (60kr/st)
Hittar inget om att dom skulle vara dyrare på hemsidan.

Hur stor chans är det att man kan få liten plåt? Nu eller sen spelar ingen roll, har hört att
man ska ha bildbevis eller att dom kikar i ett register?

Mvh

OEM <3

Eliminator
1 441 Inlägg
26 september 2009
Tror inte du kan få personliga skyltar i lilla storleken. En ny kostar lika mycket som en vanlig dvs. 60:-.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

OEM <3
6 957 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Sokrates skrev:
Tror inte du kan få personliga skyltar i lilla storleken. En ny kostar lika mycket som en vanlig dvs. 60:-.

/Tommy.

Men om det är ett måste ibak t.ex. amerikabilar har ju oftast bara plats för en liten plåt.

OEM <3

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 september 2009
Bjork skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

Men om det är ett måste ibak t.ex. amerikabilar har ju oftast bara plats för en liten plåt.

Vad jag har läst här på garaget och sånt så måste bilen vara registrerad med just dom mindre skyltarna för att få ha det. Annars är det de vanliga som gäller även fast den är personlig eller ej. Är din bil redan registrerad/godkänd att ha små skyltar borde det inte vara något problem med att ha dom personliga som små, du kanske skulle ringa till Vägverket och höra.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

OEM <3
6 957 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Slash skrev:
Bjork skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

Vad jag har läst här på garaget och sånt så måste bilen vara registrerad med just dom mindre skyltarna för att få ha det. Annars är det de vanliga som gäller även fast den är personlig eller ej. Är din bil redan registrerad/godkänd att ha små skyltar borde det inte vara något problem med att ha dom personliga som små, du kanske skulle ringa till Vägverket och höra.

Var mest nyfiken bara, man måste ju se vad det står så mig stör det inte att jag får vanliga big_smile
Men dom kostar iaf 60kr/st för nya ifall att nåt händer, det är det viktigaste tongue

OEM <3

1 853 Inlägg
19 oktober 2009
Man får inte välja storleken tyvärr... Men det man kan göra är att skriva/flytta skylten till en bil med små skyltar. Ex någon USA bil och sedan ringa och beställa nya skyltar. Och sedan flytta tillbaka dom till den rätta bilen... Det kräver ju dock att man har tillgång till en bil med små skyltar...

Så gjorde jag, så jag har min personliga skylt i stora och små...

Men som jag läste någon annanstans, så kan dom kanske vara lite snällare då det gäller personliga skyltar. Och skicka ut små ändå... bara och testa smile

Förlorar man sina personliga skyltar och behöver nya så kostar det inge extra utan 60kr skylt som vanligt.

/mvh soyd

tysk.
592 Inlägg
19 oktober 2009
Björk; nu när du ändå fått hem dom.
Betalar man årsvis eller 10årsvis för skyltarna?

1 853 Inlägg
19 oktober 2009
Du betalar för 10 år åt gången. Sedan får man hem en förfrågan om förnyelse var tionde år...

/mvh soyd

tysk.
592 Inlägg
19 oktober 2009
Jaha, synd. Det drar ju ner lite att slänga 6lax på en skylt. 600 om året hade man inte tyckt var lika farligt tror jag.

1 853 Inlägg
19 oktober 2009
Wiechert skrev:
Jaha, synd. Det drar ju ner lite att slänga 6lax på en skylt. 600 om året hade man inte tyckt var lika farligt tror jag.

Ringde och kolla med dom nu angående dela upp betalningen års vis. Det går inte, och dom hade inga planer på att införa det tyvärr.

Dock tyckte killen jag parata med att det var en bra ide då pengarna går till ett bra ändamål.

/mvh soyd

OEM <3
6 957 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Wiechert skrev:

Synd och synd, jag har tjänat rätt bra sista tiden och ville unna mig en födelsedagspresent tongue
Lite kul att vara unik med detta ändå tongue skulle bli tråkigt om varenda jäkel skaffa det tongue

Ångrar inte att jag skaffa det iaf smile

OEM <3

4 005 Inlägg
19 oktober 2009
1. ja personlinga plåtar finns att få som små registreringsplåtar. Finns för MC t ex

2. Om din bil inte är registrerad för små plåtar så får du inte ha det. För att kunna få det så måste du ha ett bra skäl för detta.
Godkända argument är t ex att plåten helt enkelt inte får plats och liknande.
Posta argument med bildbevis till transportstyrelsen.

3. En del bilar som kommer in i landet som flyttgods får ha de små plåtarna kvar vid registrering.

OEM <3
6 957 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
1. ja personlinga plåtar finns att få som små registreringsplåtar. Finns för MC t ex

Om man kryssar i för MC så blir ytan du skriver på rätt begränsad, 3 bokstäver/siffror i rad innan det
blir radbrytning.

OEM <3

NissanMotorsport
20 oktober 2009
Finns ju kjolpaket som bara har plats med en liten skylt? ta bort regskylten och ta kort i en bra vinkel, så man inte skulle se om bilen har kjolpaket eller inte.. ändra sen i photoshop så ramen blir mindre.. tongue skicka iväg ett mejl med bifogad bild och säg att bilen har ett kjolpaket med plats för liten skylt och att den stora skylten blir för böjd..  borde inte det funka?

4 005 Inlägg
20 oktober 2009
Bjork skrev:
linuslinje skrev:

Om man kryssar i för MC så blir ytan du skriver på rätt begränsad, 3 bokstäver/siffror i rad innan det
blir radbrytning.

Tack för att du förtydliga något jag redan skrev.

4 005 Inlägg
20 oktober 2009
MIG1408 skrev:
Finns ju kjolpaket som bara har plats med en liten skylt? ta bort regskylten och ta kort i en bra vinkel, så man inte skulle se om bilen har kjolpaket eller inte.. ändra sen i photoshop så ramen blir mindre.. tongue skicka iväg ett mejl med bifogad bild och säg att bilen har ett kjolpaket med plats för liten skylt och att den stora skylten blir för böjd..  borde inte det funka?

Jag är extremt tveksam till denna metod! smile
Har inte direkt hört någon som har fått godkännande för att de har bytt spoiler på bilen direkt, men däremot importerade bilar (ej flyttgods) där utrymmet har varit extremt begränsat.

Men visst, man kan ju få dispans från det mesta med BRA argument.

NissanMotorsport
20 oktober 2009
linuslinje skrev:
MIG1408 skrev:

Jag är extremt tveksam till denna metod! smile
Har inte direkt hört någon som har fått godkännande för att de har bytt spoiler på bilen direkt, men däremot importerade bilar (ej flyttgods) där utrymmet har varit extremt begränsat.

Men visst, man kan ju få dispans från det mesta med BRA argument.

Ja jag vet inte ja, kan ju skriva "den normalstora skylten blir för stor och böjd, så polisen ser nog skylten bättre om man använder sig av den lilla plåten" big_smile haha

Mjo min importerade nissan hade ju en stor när ja köpte, skylten va böjd och såg jäkligt fult ut.. mejla och frågade om jag kunde få en liten de va inga problem då bilen var reggad för liten plåt smile

Skogenracing.com
154 Inlägg
20 oktober 2009
soyd skrev:
Man får inte välja storleken tyvärr... Men det man kan göra är att skriva/flytta skylten till en bil med små skyltar. Ex någon USA bil och sedan ringa och beställa nya skyltar. Och sedan flytta tillbaka dom till den rätta bilen... Det kräver ju dock att man har tillgång till en bil med små skyltar...

/mvh soyd

Hur gör du med numret som skylten är märkt med då?
Senast redigerat av JBlom (20 oktober 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Bjork skrev:
linuslinje skrev:

blir radbrytning.

Tack för att du förtydliga något jag redan skrev.

Vart skrev du de? tongue

OEM <3

1 853 Inlägg
20 oktober 2009
JBlom skrev:
soyd skrev:

/mvh soyd

Hur gör du med numret som skylten är märkt med då?

Märkt och märkt... Det enda som står på den förutom din personliga beteckning är de datum skyltarna tillverkades...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/786244_jdkpn1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/786245_w8s0yq.jpg

och det enda polisen mm bryr sig om är att du har "äkta skyltar" och att du har ditt "blåa identifikations" märke på höger sid där original reg står samt chassinummer mm.

/mvh soyd

Sök