Har varit på en hel del race i Sörmland denna sommar då jag flyttat hit och det är läskigt stor skillnad på arrangemanget.
Några tips dels till eventuell arrangör men även till publik.
1. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur man kan välja att sätta sig eller stå i diket precis vid vägen där man kör. En liten sladd, eller någonting annat olämpligt så går man ett tråkigt öde till mötes. Välj att stå en bra bit bort. Arrangörerna bör dessutom inte starta några race förrens allt folk är borta. Det är bara en tidsfråga innan någonting jävligt tråkigt inträffar.
2. Förarmöte? I Nypan med omnejd har man alltid ett förarmöte innan man kör. De som skall köra samlas på aviserad plats vid aviserad tid och då går en eventuell arrangör igenom diverse regler. Dessutom kan man vid detta tillfälle anordna ett mer ordnat race, i så kallade stegar med utslagstävling. Lite mer sport, lite roligare! En tävling skulle kunna vara Linköping mot Norrköping.. Ja ni förstår mitt resonemang.
Två jävligt simpla tips, men ack så viktiga. I övrigt så tyckte jag att träffen i lördags var riktigt rolig.. Alltid kul att träffa så mycket folk som man känner genom garaget.org etc..
Längtar till nästa år, då skall jag vara med och köra om saker och ting är som de skall!
OBS! Jag säger absolut inte att jag hade kunnat genomföra ett bättre race, men dessa saker brukar uppskattas av de som kör och de som står i publiken. Mer ordnat liksom
//
Cim