2627
Sök

Ta av kepsen när nationalsången spelas

KUNG
441 Inlägg
27 september 2009
Hamilton skrev:
Mogel skrev:
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

Frågan är ju då varför du bor kvar, kan det vara så att du är för feg för at emigrera eller....?

Det kostar att flytta om du inte visste de!!

DFFL
9 020 Inlägg
27 september 2009
blacken skrev:
Blinkfyren,
Skiftnyckeln
"mått johan"
Trefas växelström.
Dator musen.
Elsvetsen.
pacemakern.
Blixtlåset.
Industri (syntetiska) diamanten.
mm,mm

Falukorvstanten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
27 september 2009
Mogel skrev:
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

"Inget skepp är bättre, än sin besättning"..

2 337 Inlägg
27 september 2009
FireTraXX skrev:
Sarge skrev:
FireTraXX skrev:

Jag gör det av tradition och civilt beteende, Sverige har jag inte mycket till övers för.

Fair enough, så länge det görs är jag faktiskt nöjd. Själv har jag inte tagit av mössan vid nationalsången på över fem år, med det har sina orsaker smile

Att ena handen är upptagen med att göra honnör och den andra håller uppe vapnet? tongue

Rätt tongue

KUNG
441 Inlägg
27 september 2009
blacken skrev:
Mogel skrev:

Håller helt med men det är ingen som lyssnar på min röst när jag röstar så jag har inte så mycket att säga till om....  Sen om alla idioter som röstar på moderaterna och sossarna som suger ***

8 883 Inlägg
27 september 2009
Mogel skrev:
Hamilton skrev:
Mogel skrev:

Frågan är ju då varför du bor kvar, kan det vara så att du är för feg för at emigrera eller....?

Det kostar att flytta om du inte visste de!!

Spara är tydligen ett okänt begrepp med tanke på svaret......

Fotograf på tierpidag.se

blacken
27 september 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Blinkfyren,
Skiftnyckeln
"mått johan"
Trefas växelström.
Dator musen.
Elsvetsen.
pacemakern.
Blixtlåset.
Industri (syntetiska) diamanten.
mm,mm

Falukorvstanten.

"A" lagarn,
Bankomater för internationella storskurkar.
Pappaledigt.
könskvotering
"bli bundis med dom som tar mig till fånga vid bankrån" syndrom
osv..tongue

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 september 2009
Mogel skrev:
blacken skrev:
Mogel skrev:

Håller helt med men det är ingen som lyssnar på min röst när jag röstar så jag har inte så mycket att säga till om....  Sen om alla idioter som röstar på moderaterna och sossarna som suger ***

Det är liksom svårt att älska skeppet när 75% av besättningen är idioter.
Dom övriga 35% är skälen för att stanna kvar på båten

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

blacken
27 september 2009
Sarge skrev:
FireTraXX skrev:
Sarge skrev:
Fair enough, så länge det görs är jag faktiskt nöjd. Själv har jag inte tagit av mössan vid nationalsången på över fem år, med det har sina orsaker smile

Att ena handen är upptagen med att göra honnör och den andra håller uppe vapnet? tongue

Rätt tongue

Vilken "vapen"?..big_smile
Senast redigerat av blacken (27 september 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
27 september 2009
LeafBox skrev:
Mogel skrev:
blacken skrev:

big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 september 2009
FireTraXX skrev:
LeafBox skrev:
Mogel skrev:

big_smile

wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

21 761 Inlägg
27 september 2009
Seder, bruk och allmänt hyfs finns inte i dagens samhälle, det anses tyvärr vara töntigt och onödigt. Sorgligt men sant.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
27 september 2009
Klart man ställer sig upp och klär av sig.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

3 354 Inlägg
27 september 2009
Drönirettab skrev:
Seder, bruk och allmänt hyfs finns inte i dagens samhälle, det anses tyvärr vara töntigt och onödigt. Sorgligt men sant.

Håller med.
Senast redigerat av Seth (27 september 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 417 Inlägg
27 september 2009
Har ni mössa på er de få gånger ni är i kyrkan?

Meister
6 763 Inlägg
2 337 Inlägg
27 september 2009
blacken skrev:
Sarge skrev:
FireTraXX skrev:

Rätt tongue

Haha, jag satt och väntade på den kommentaren av någon anledning tongue Vi pratar automatkarbiner, inget annat. Sluta besudla högtidligheten i att göra honnör vid nationalsången wink

DFFL
9 020 Inlägg
27 september 2009
Holme skrev:
Har ni mössa på er de få gånger ni är i kyrkan?

Av respekt för den som avlidigt eller de som ska gifta sig så har jag inte det.
MEN jag hatar alla religioner och alla religiösa symboler, tillställningar och allt därtill...

Russel Crowe, Gladiator.

blacken
27 september 2009
Sarge skrev:
blacken skrev:
Sarge skrev:

Rätt tongue

Haha, jag satt och väntade på den kommentaren av någon anledning tongue Vi pratar automatkarbiner, inget annat. Sluta besudla högtidligheten i att göra honnör vid nationalsången wink

Och jag är inte sen att "infria" önskningar ociviliserad som man är. tongue  Men inte bli putt nu, lite oskyldig terror kan välan tillåtas. men trots att man innehar en frisedel, så händer det att man ibland gör honnör för våran flagga, känns liasom inte fel att göra det ibland..

Bingolotto elller !
79 Inlägg
27 september 2009
LeafBox skrev:

Det finns 3 sorters människor...
Dom som kan räkna, och dom som inte kan... tongue

Nä, men jag ställer mig på den sidan som inte är så noga med seder och traditioner... Sverige suger och är inte värt att hyllas... hehehe...
Jag behöver en semester i nåt U land för att kunna uppskatta hur bra det egentligen är i detta land...
big_smile

Sök