2617
Sök

Ta av kepsen när nationalsången spelas

Meister
6 763 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
turbo5a skrev:
Vilket land finns det att vara stolt över? sen får ni "rebell" grabbar som åker runt i pilsnerhäckar och lyssnar på viting propaganda i ett par 6x9:or från gas hoppa på mig bäst ni vill. Sverige var en gång ett land att vara stolt över... men då var jag inte född.

Kepsen tar jag av när jag sover eller har sex. aldrig annars.

Vad hade vi att vara stolta över då som vi inte har nu?

Avstängd
424 Inlägg
28 september 2009
tkd_rille skrev:
Hamilton skrev:
LeafBox skrev:
Ta av sej hatten för nationalsången? Nädu, inte en chans

Det är brukligt att stå upp + ta av sig keps/mössa när nationalsången spelas...det är för att visa respekt för landet vilket du med ditt inlägg tycks sakna eller är det bara okunskap från din sida.

Hur kan man respektera ett land som gett upp hoppet för sina invånare??? Kastar pengar på fel folk???

Nej jag har ingen respekt för landet längre .

Word.

team Svineri. Volvos under construction.

3 354 Inlägg
28 september 2009
tkd_rille skrev:
Hamilton skrev:
LeafBox skrev:
Ta av sej hatten för nationalsången? Nädu, inte en chans

Det är brukligt att stå upp + ta av sig keps/mössa när nationalsången spelas...det är för att visa respekt för landet vilket du med ditt inlägg tycks sakna eller är det bara okunskap från din sida.

Hur kan man respektera ett land som gett upp hoppet för sina invånare??? Kastar pengar på fel folk???

I mina ögon är det inte landet utan staten som gör/gjort fel och
enligt mig så är Sverige och svenska staten 2 helt olika länder
Senast redigerat av Seth (28 september 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Avstängd
424 Inlägg
28 september 2009
camaro67 skrev:
turbo5a skrev:
Vilket land finns det att vara stolt över? sen får ni "rebell" grabbar som åker runt i pilsnerhäckar och lyssnar på viting propaganda i ett par 6x9:or från gas hoppa på mig bäst ni vill. Sverige var en gång ett land att vara stolt över... men då var jag inte född.

Som sagt. Jag var inte född då så jag vet inte, men kolla bara vad som hänt dom senaste 5 åren. Tänker inte sitta och berätta för då blir jag förmodligen tagen som rasist och i slutändan bannad.

Tänk lite själv.

KUNG
441 Inlägg
28 september 2009
camaro67 skrev:
turbo5a skrev:

När vi vågade säga ifrån när vi var stora och stolta inte som det är nu fan vi är ju ett gäng töntar.. Ingen arme har vi heller.  to.m norrmännen  skrattar åt oss..   roll

Meister
6 763 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Mogel skrev:
camaro67 skrev:
turbo5a skrev:

När vi vågade säga ifrån när vi var stora och stolta inte som det är nu fan vi är ju ett gäng töntar.. Ingen arme har vi heller.  to.m norrmännen  skrattar åt oss..   roll

Men ta ett kliv över gränsen då för fan mad
Gör något då istället för att sitta och gnälla över att folk är töntar och landet suger. Annars kan du flytta till sudan där har du nog ett bra land ska du se

2 182 Inlägg
28 september 2009
Mogel skrev:
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

Vi har vackra skogar å öppna landskap.

Det är inte landet du hatar utan folket som styr landet

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

KUNG
441 Inlägg
28 september 2009
camaro67 skrev:
Mogel skrev:
camaro67 skrev:

Gör något då istället för att sitta och gnälla över att folk är töntar och landet suger. Annars kan du flytta till sudan där har du nog ett bra land ska du se

Oj trampade jag på din tå..?  tongue   Gör nått själv istället för att gnälla på andra som inte tar av sig kepsen..

KUNG
441 Inlägg
28 september 2009
Niklas1987 skrev:
Mogel skrev:
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

Vi har vackra skogar å öppna landskap.

Det är inte landet du hatar utan folket som styr landet

Jo det har vi faktiskt på sommaren iallefall... wink  Massa fina djur har vi också...

Muttley
28 september 2009
Seth skrev:
tkd_rille skrev:
Hamilton skrev:

I mina ögon är det inte landet utan staten som gör/gjort fel och
enligt mig så är Sverige och svenska staten 2 helt olika länder

De är sverige som väljer fram statens styre. Blir så fel hela tiden. Enda som ens finns och vara stolt över är våra fina landskap.
Sverige var mer patriotiskt och mer sitt eget för sisådär 15 år, när man var ung och verkligen kunde fira nationaldagen och alla sommarhögtider,  titta nu bara så många ställen i år som inte ens firade nationaldagen.
I norge festas de ju enormt för deras nationaldag.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
28 september 2009
Egentligen är nog Sverige ett av de bästa länder i världen, se bara på alla som kommer hit=) Vi tar han om papperslösa, skall EN person utvisas skyddas denne av media och får stanna. Vem som helst får Våldta och skjuta ihjäl folk det är inga problem det är våldsmannen det är synd om, samhället har inte kunnat hjälpa honom. Dessutom får du ett varmare ställe på vintern med egen cell och tv i något år men komme rut snabbt till våren igen om du borstar tänderna och läser böcker:)
MEN NÅDE DIG OM DU FILDELAR ELLER KÖR FÖR FORT ELLER OM DU HAR TONAD FRAMRUTA. Då jävlar ryker du....ja nu blev det ju lite politiskt detta även om det inte hör hemma här....

Ang ta av sig mössan o stå upp tycker jag detta är en självklarhet, men det tycker jag man skall göra oavsett land, handlar om uppfostran. Tror det är rätt svårt o vända på en trend, huvuddelen av den svenska befolkningen tror ju inte på ett piss, förutom avundsjuka till andra.

Red Alert 3 Theme - Soviet March - faktiskt en riktigt bra "commie" låt det där smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

blacken
29 september 2009
Red Alert 3 Theme - Soviet March - faktiskt en riktigt bra "commie" låt det där

Klart godkänd..smile

1 570 Inlägg
29 september 2009
Krig och elände föder nationell sammanhållning. Länder med lång historia av neutralitet verkar inte ha samma känsla för flaggor, parader och nationalsånger. Våra förfäder dog inte i bombanfall eller på slagfältet. Det är hat som föder tanken att det egna landet är lite bättre än alla andra. Bara vad jag tror.

De som gnäller över att Sverige borde involverat sig mer i andra världskriget; skulle 100 000 döda svenska soldater, 200 000 skadade, 3000 fångar och 2000 civila offer (ungefär vad Finland förlorade under hela kriget) vara värt ett  större nationaldagsfirande idag? (plus en ruinerad statskassa på grund av återuppbyggnad, krigsskadestånd, rysk ockupation under många år efter kriget osv). Vi skulle förmodligen haft samma förhållande till ryssarna som finnarna har, vi kanske skulle satsa mer på försvaret, paraderat och hållit minnesceremonier. Men skulle det varit värt kostnaden i människoliv?

Diktator
968 Inlägg
29 september 2009
SatansWrath skrev:
Egentligen är nog Sverige ett av de bästa länder i världen, se bara på alla som kommer hit=)

du måste skämta va? du är väl medveten om att majoriteten av alla flyktingar i världen drar till asien? och att tyskland och frankrike har tagit imot 20 gånger så fler invandrare än vad vi gjort sammanlagt? 15 miljoner invandrare bara i tyskland, vi har strax under 1 000 000 av nya vågens invandrare, sen har jag inte räknat med alla finnar och juggar och norrmän och tyskar och fransoser och estälndare och sånna som man inte ser att dom är invandrare, dom värsta av dom alla, man kan ju råka prata med en i flera timmar och så visar det sig vara en riktigt jävlig svart arbetande andra generationen finne
Senast redigerat av Brandis (29 september 2009)

blacken
29 september 2009
henrikh skrev:
Krig och elände föder nationell sammanhållning. Länder med lång historia av neutralitet verkar inte ha samma känsla för flaggor, parader och nationalsånger. Våra förfäder dog inte i bombanfall eller på slagfältet. Det är hat som föder tanken att det egna landet är lite bättre än alla andra. Bara vad jag tror.

De som gnäller över att Sverige borde involverat sig mer i andra världskriget; skulle 100 000 döda svenska soldater, 200 000 skadade, 3000 fångar och 2000 civila offer (ungefär vad Finland förlorade under hela kriget) vara värt ett  större nationaldagsfirande idag? (plus en ruinerad statskassa på grund av återuppbyggnad, krigsskadestånd, rysk ockupation under många år efter kriget osv). Vi skulle förmodligen haft samma förhållande till ryssarna som finnarna har, vi kanske skulle satsa mer på försvaret, paraderat och hållit minnesceremonier. Men skulle det varit värt kostnaden i människoliv?

Läs våran historia först, sedan yttra dig...

blacken
29 september 2009
Brandis skrev:
SatansWrath skrev:
Egentligen är nog Sverige ett av de bästa länder i världen, se bara på alla som kommer hit=)

du måste skämta va? du är väl medveten om att majoriteten av alla flyktingar i världen drar till asien? och att tyskland och frankrike har tagit imot 20 gånger så fler invandrare än vad vi gjort sammanlagt? 15 miljoner invandrare bara i tyskland, vi har strax under 1 000 000 av nya vågens invandrare, sen har jag inte räknat med alla finnar och juggar och norrmän och tyskar och fransoser och estälndare och sånna som man inte ser att dom är invandrare, dom värsta av dom alla, man kan ju råka prata med en i flera timmar och så visar det sig vara en riktigt jävlig svart arbetande andra generationen finne

Finnar, Norrmän, danskar, och i viss mån Islänningar kan man inte klassa eller räkna som invandrare. Snarare "grannkommuner"..

Och sedan sett per capita, så ligger vi nog ibland dom som har tagit emot flest invandrare i Europa..
Senast redigerat av blacken (29 september 2009)

1 570 Inlägg
29 september 2009
blacken skrev:
henrikh skrev:

Vilken del av historian syftar du på? Carl XII och Poltava, nej då var vi ju inte neutrala men jag tänkte närmast på krig som nu levande människor minns och kan relatera till. Eller tänker du på Kongo på 1960talet då 19 svenskar dog i FN tjänst?
Senast redigerat av henrikh (29 september 2009)

blacken
29 september 2009
henrikh skrev:
blacken skrev:
henrikh skrev:

Vilken del av historian syftar du på? Carl XII och Poltava, nej då var vi ju inte neutrala men jag tänkte närmast på krig som nu levande människor minns och kan relatera till. Eller tänker du på Kongo på 1960talet då 19 svenskar dog i FN tjänst?

Njaa tänker mest på att vi har haft fred i ca: 150 år, innan dess så var vi i krig i stort sett så länge denna markplätt har varit bebodd, en gång så slogs vi i 30 år i sträck mot hela det övriga Europa, och kickade "major butt" som det heter. Så även att ingen minns Gustav Wasa och & så ligger det i oss i våra gener att kriga. Bara det att vi inte har gjort det här dom senaste 150 åren..
Senast redigerat av blacken (29 september 2009)

Diktator
968 Inlägg
29 september 2009
blacken skrev:
Brandis skrev:
SatansWrath skrev:

Finnar, Norrmän, danskar, och i viss mån Islänningar kan man inte klassa eller räkna som invandrare. Snarare "grannkommuner"..

Och sedan sett per capita, så ligger vi nog ibland dom som har tagit emot flest invandrare i Europa..

12% av våran befolkning är invandrare, vilka som är "från grannkomuner" kan jag inte avslöja, dock är dom säkert 200 000 bara dom, och deras ätlingar är det säkert 1 000 000, fast vi är ju osynliga, vi är ju en av er...

vi är på plats 42 i världen med invandrare per invånare i procent, Tyskland ligger före oss, Cypern, kroatiska, Österrike, Norge och Schweiz, är ju bara några av dom länderna som ligger från plats 1 - 41 som har fler invandrare i procent.

och i överhuvud taget i hur många invandrare som bor i vårat land så ligger vi på 33 plats över alla länder i världen... usa, ryssland och tyskland tävlar om flest invandrare totalt, 2005 kanske jag ska nämna min källa är ifrån

Avstängd
424 Inlägg
29 september 2009
camaro67 skrev:
Mogel skrev:
camaro67 skrev:

*snyft*

Ta ett kliv in i verkligheten. Skaffa en keps när du ändå håller på.. Låt den sitta kvar också.

Varför ska vi som redan gett upp hoppet om ett svenskt sverige göra något? Och vad hade du tänkt vi skulle göra?

Jaa Sudan är nog ett alternativ. Inte mycket invandrare där.

Sök