JAg håller på klurar vad det kan vara.
Det verkar som att du har ett äldre EGI system i dem där tomgången och tändningen styrs av vaccum.
Tomgången regleras genom en termostyrd hjälpluftsventil om det är den du drar slagen ifrån och den faller i tomgång så är det ju inte så kontigt eftersom motorn drar i sig mindre tomgångsluft.
Men min fråga är då? Går den på alla burkar då?
Om den inte går på alla 4 cylindrar då så är det nog inte där felet är.
Testa med att stjäla vaccum från någon annan del som är vaccumstyrd och se vad som händer med och utan slangen inkopplad.
Blir det ingen förändring så är det ju inte där felet ligger utan då är det något annat.
Jag skulle gissa på antingen så är det något med tändningen eller så är det någon spridare som knasar eller att nu minns jag inte om det var hudrallyyftare på dem där eller justerbara ventilskruvar.
Att någon ventil inte öppnar eller stänger så du inte fyller någon cylinder.
Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara