Volvo740an skrev:
MIG1408 skrev:
Volvo740an skrev:
Jag tror inte att det är jättesuperextrem skillnad mellan olika schampo men när du ska rekonda är det ju avfettning som gäller först och främst. Då rekommenderar jag Turtles avfettning med "nanoteknologi" grejen är att detta vann ett seriöst test med en motortidning som i princip hyllade medlet. Jag köpte det på test och det va faktiskt skitbra
ok tack, men undviker turtles
har valt att använda alkalisk och kallavfettning först innan ja tvättar.. och söker något schampo som finns på prorecond, då jag tänkt att ja ska bara handla därifrån så slipper jag mer fraktkostnader.. för närmsta tvättsakerna ja kommer här där ja bor är OKQ8 sen 2 mil till mekonomen eller autoexperten..
så om någon kan rekomendera något schampo som finns på prorecond så..
Jag tror att vilket som helst av schampona som finns på prorecond är säkra kort om man säger så
http://www.prorecond.se/webshop/index.p … ductId=423Denna 5-liters dunk kanske skulle passa, så har du medel så det räcker för en hel livstid
. Nemen ett bra tag iaf.
ok, ja egentligen så
men om jag ska mestadels polera bilarna efteråt så ska ja väl helst inte ha vax med i schampot?..
Okej, här är min lista nu för utvändig tvätt och polering.. klart jag testar och byter ut om jag inte blir riktigt nöjd me något, men min första test lista, allt är ifrån prorecond för billigare frakt..
Avfettning - Alkalisk avfettning - Sanego solvynol green
Kallavfettning - Samesolv Extra avfettning
Syrabaserad avfettning för fälgar - Sanego zanilol plus
Schampoo - Sanego Car schampo
Fälgrengöring - Lahegas wheel clean
Däckbehandling - Allbrite PRLC 1L (svarta däcksidor)
Vinylrenovering - Allbrite Renu It
Glasbehandling - Glasbehandling (vattnet rinner av vid 80 km/h)
Aquapel Glasbehandling (skydd)
Strålkastarrenoveringsskit
Polering - Menzerna Power Finish intensive polish
Menzerna Final Finish
Fireglaze Lackskydd
Karossvamp
skulle detta funka bra för en ganska nybörjare? tänker ta allt i listan på varje bil jag får in..