2682
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 327 609 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
234 Inlägg
1 april 2012
JimBo__ skrev:
Kooza skrev:
fredde_petermann skrev:
Du behöver inte regga bort dragkroken om du plockar bort den och gör en vanlig besiktning när det är dags såsäger dom till dig att om du ska ha på kroken igen så måste du regbesikta

Nu vill inte jag vara någon form av viktigpetter men om det står i registreringsbeviset att den har en dragkrok och den fattas vid kontrollbesiktningen så blir den underkänd tills han har reggat in den utan krok eller att han har satt tillbaka den. Men det är varken krångligt eller dyrt att regga in eller bort en dragkrok. smile
Hur det är med takluckan har jag tyvärr inget svar på hmm.

Och Dennis: Keep up the good work! Kommer bli helt underbart när den är färdig big_smile.

Sånt måste du ju ha koll på Kooza, som nyutbildad besiktningsman! winktongue

Hehe, ja man tycker ju det smile. Kroken vet jag med säkerhet p.g.a. det har kommit in bilar som har fått underkännt på att kopplingsanordningen har varit rostskadat och sen plockat bort det, Då gäller det som jag skrev förut.
Takluckan vet jag inte om man behöver regga in men om man vill att det ska se snyggt ut i pappren så är det nog inte omöjligt att göra det smile Kanske ska fråga en av ingenjörerna för skojs skull. smile

Mvh// Mattias

3 Inlägg
1 april 2012
Du ska inte köpa den här som reservdelsbil? Då har du ju både en taklucka till den vita och en "ny" inredning till den gule plus lite annat smått och gott smile

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_8 … 22&w=3

233 Inlägg
1 april 2012
Kooza skrev:
fredde_petermann skrev:
Dennis_999 skrev:
Har varit iväg till besiktningen, fick en yngre snubbe som inte tyckte jag ens behövde regga in det. Han hade tydligen jobbat inom bilprovning i 10 år och han hade aldrig hört talas om någon som reggat in en sådan modifikation.

Men jag tror jag gör det ändå eftersom det ser bättre ut i bilens papper smile Får se om man kan göra det i samma vända som jag reggar bort dragkroken!

Du behöver inte regga bort dragkroken om du plockar bort den och gör en vanlig besiktning när det är dags såsäger dom till dig att om du ska ha på kroken igen så måste du regbesikta

Nu vill inte jag vara någon form av viktigpetter men om det står i registreringsbeviset att den har en dragkrok och den fattas vid kontrollbesiktningen så blir den underkänd tills han har reggat in den utan krok eller att han har satt tillbaka den. Men det är varken krångligt eller dyrt att regga in eller bort en dragkrok. smile
Hur det är med takluckan har jag tyvärr inget svar på hmm.

Och Dennis: Keep up the good work! Kommer bli helt underbart när den är färdig big_smile.

Okej men jag hade en vit audi a6 det var löstagbart drag på den och jag saknade kulan den blev inte underkänd på besiktningen

Audi frälst

2 100 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Citat från SBP:

Har en enklare ändring gjorts på fordonet exempelvis montering/demontering av dragkrok, demontering av dubbelkommando, taxiutrustning etc. så måste fordonet genomgå en registreringsbesiktning.

Jakten på taklucka fortsätter. Ingen som har en kaross förresten med glaslucka som vill bli av med den? smile
Senast redigerat av Dennis_999 (1 april 2012)

Tja!

9 Inlägg
6 april 2012
Jisses! Takluckebygge och hela köret nu med. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Så vacker tråd! big_smile

2 100 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
4DD3 skrev:
Jisses! Takluckebygge och hela köret nu med. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Så vacker tråd! big_smile

Haha avisst serru big_smile Var riktigt skönt i T-gulen så då måste man ju ha i denna också wink

Bugar och bockar! Skoj att det gillas det man gör smile

Tja!

1 804 Inlägg
10 april 2012
Har du fått tag på någon taklucka än? smile Väntar ju med spänning på uppdatering här! wink

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Har du fått tag på någon taklucka än? smile Väntar ju med spänning på uppdatering här! wink

Nepp sad Folk tror tak är värda guld av någon anledning... Och skrotar verkar inte vara så sugna på att sälja!

Så det är bara hålla ut. Letar varje dag efter delar/bilar smile

Tja!

264 Inlägg
11 april 2012
Såg precis annonsen om takluckan. Tänkte skicka länken till dig direkt tongue Men Skolda hann före smile

1 324 Inlägg
11 april 2012
Han måste väl ha hela taket? smile För tak plåten är väl fasad runt luckan och balkar och fästen är nog annorlunda?

51 Inlägg
11 april 2012
Fan vilket jobb du gör! :-) riktigt roligt å se å följa :-)

Volvo - vart odlar länsman västerbotten ost ;)

2 100 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Precis som DiZturbed säger, måste ha hela taket. Det blir enklast så smile

Duvbergarn skrev:
Fan vilket jobb du gör! :-) riktigt roligt å se å följa :-)

Tackar tackar! smile

Tja!

Motherfucker!
42 Inlägg
11 april 2012
måste se sjukt konstig ut när du har kapat av taket på 850:in sen wink

Volvo 855 T-5R (svart) -95
Volvo V70R AWD (flashgreen) -04
Indeed!

2 100 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
91andersson skrev:
måste se sjukt konstig ut när du har kapat av taket på 850:in sen wink

Dragigt blir det ju iaf roll

http://i961.photobucket.com/albums/ae95/ms2802/850%20Worklog/024-2.jpg

Tja!

Motherfucker!
42 Inlägg
11 april 2012
haha klockrent wink Jag fick för mig att du skulle kapa stolparna på den sen svetsa på taket, hade inte en aning att man gjorde så :s

Volvo 855 T-5R (svart) -95
Volvo V70R AWD (flashgreen) -04
Indeed!

2 100 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
91andersson skrev:
haha klockrent wink Jag fick för mig att du skulle kapa stolparna på den sen svetsa på taket, hade inte en aning att man gjorde så :s

Volvo har varit så pass smarta så dem har bara punktat taket hela vägen runt, förutom i bak! Så detta blir enklare än att kapa i stolpar och ha sig wink

Tja!

128 Inlägg
11 april 2012
Precis som 91andersson skrev så trodde jag att stolparna var tvungna att kapas för att byta tak!  Alltid roligt att få lära sig nå nytt! big_smile

"Saab är ingen bil, det är en livsstil"
225 Inlägg
2 100 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Haha nej då. Visade bara hur det ser ut när man lossar taket wink Denna bil är hemmahörande i Norge.

Tja!

Sök