Mackan82 skrev:
Jodå det är på gång! Den främre delen är i det stora hela klar. Egentligen är det "bara" hjulhuset vänster bak samt båda baklämmarna som ska bytas pga rost. Sedan är det lack!
Härligt Dennis! Ja vet, börjar bli tjatig, men fan vad du e grym!
Att med sån noggrannhet och precision renovera en 855:a till BÄTTRE än nyskick är MYCKET imponerande! Håller tummarna för att du får ett reportage i tidningen Bilsport och en stor fet pokal på en stor bilutställning, det förtjänar du verkligen!
Tackar!
Härligt att höra
JofooN skrev:
Perfekt! Underbart!
Var iväg till skroten och fynda lite småsaker. Högsta prio var att få loss "reservhjulsbaljorna" bak då dom rostat sönder totalt
Lyckligtvis hittade jag 2 fräscha från en 855 -97. Okej, fram med 4 skarvsladdar modellen tunga och långa
Far börjar kapa, går jättesmidigt i alla vrår osv. Ca 20cm kvar att kapa på ena sidan. Vad händer då? Jo tigersågen säger ju upp sig! Mörker.....
Bara att packa ihop allt igen, verktygslådor,hammare,släggor,skarvsladdar och allt annat. Iväg till Biltema 3,5mil bort och köpa ny såg. Tillbaka till skroten, fram med alla sladdar igen verktyg osv. Vart ett jäkla konkande på prylar ett tag
Nåja, väl framme vid bilen var det bara att kapa loss resten och sedan samma visa på andra sidan!
Sedan tog vi en extra vända runt på skroten och kika. Hittade ett fräscht strålkastarglas samt ett set rails från V70-Classic. Dvs den tjocka modellen av rails
Sen den superfräscha jag hittade på skroten
Här ser man tydligare vad som rostat bort
Blir f.ö att byta en bit in också men det kanske ni förstod
Rails!
Och glaset :-)