2962
Sök

Japs dämpare

8 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#1
tjena har en eclipse tänkte få fram lite skönt ljud i den
undrar blir de högre och skönare ljud desto större utblåset är?


287 Inlägg
28 september 2009
#2
nej de blir inte skönare ljud ju större utblås du har. ett tips är att sätta dit 2 st fullflödes simons burkar smile låter fint smile går även att köra med en simons burk på slutet men blir mer folkrace style och är bara allmänt drygt att köra med i längden. coolt i början men sen efter några veckor äre drygt smile

volvo ska de va :)

8 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#3
okej ja kan va värt att testa men mitt system är 2.5tum orginal så tänkte bara sätta ditt en japs har hört att bara de ska ge skönt ljud


1 339 Inlägg
28 september 2009
#4
Ser fjantigt ut, låter fult...Nej det blir inte något skönt utav det wink ..Klarar oss utan sådana i Helsingborg haha roll
Senast redigerat av Volvo740an (28 september 2009)


Öpc designchef
163 Inlägg
28 september 2009
#5
Volvo740an skrev:
Ser fjantigt ut, låter fult...Nej det blir inte något skönt utav det wink ..Klarar oss utan sådana i Helsingborg haha roll
Säger en som har en 740.
Antagligen för att på en 740 funkar de inte riktigt med japsdämpare då det blir ett rätt trökigt ljud.
Men med rätt bil och motor så låter det riktigt skönt, japsdämparn funkar ju på samma vis som mc dämpare, så då låter ju motorcyklar oxå skit? Nä.

Men att större slutburk ger Bättre/skönare ljud. Nja.

Men det är upp till var och en till slut.

Min bil låter inte Bra, bara Mycket.

hej hopp

287 Inlägg
29 september 2009
#6
okej men om de redan är 2,5 tum orginal så tryck dit en simonsburk på slutet så blir du nog nöjd! smile
och behåll orginal i mitten.
Senast redigerat av kiiiimpa (29 september 2009)

volvo ska de va :)

8 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#7
okej idag satte jag på en japs de va 2 tum på mitt orginal system satte bara en muff mellan 2.5tum in och 4 tum ut på japsen och ja jag är mycket nöjd me resultatet blev skönt ljud och de kosta inte för mkt heller=)


driver with style
800 Inlägg
30 september 2009
#8
Alltid kul att höra att någon blir nöjd med sitt smile

själv klämpde jag dit ett rakt rör fån katten sen en 45 gradare te höger sen en 45:a te vänster med lite rör emellan å till slut en rund 2" simons där jag svetsade ett 4.5" rör på, blev hur skönt ljud som helst big_smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

1 339 Inlägg
30 september 2009
#9
Halvfull skrev:
Volvo740an skrev:
Ser fjantigt ut, låter fult...Nej det blir inte något skönt utav det wink ..Klarar oss utan sådana i Helsingborg haha roll
Säger en som har en 740.
Antagligen för att på en 740 funkar de inte riktigt med japsdämpare då det blir ett rätt trökigt ljud.
Men med rätt bil och motor så låter det riktigt skönt, japsdämparn funkar ju på samma vis som mc dämpare, så då låter ju motorcyklar oxå skit? Nä.

Men att större slutburk ger Bättre/skönare ljud. Nja.

Men det är upp till var och en till slut.

Min bil låter inte Bra, bara Mycket.
Jag syftade inte endast på 740, har inte ens med saken att göra för den delen. Visst rätt bil och motor, men 95 % av dom sätter på en japsdämpare har inte rätt bil och motor såsom trådskaparen (Eclipse) om jag har förstått det rätt.
Senast redigerat av Volvo740an (30 september 2009)



Sök