Skulle behöva hjälp att få mina baklysen blanka och fin. Just nu så är dom matt och typ repig ser ungefär ut som dom har torkat ut. Har försökt lite med rubbing men funkade inge vidare. Har ni några tips? Själv funderade jag på om det skulle gå att våtslipa dom? Det är en 855 om det spelar någon roll. MVH
Jag rekommenderar att du oljar in dom, med matolja eller motorolja, spelar mindre roll. Mina va matta men jag använde olja så blev dom fina igen, har hållt nu i 5 månader utan att dom har blivit matta igen.
Du kan kolla bilden på bakljusena på min sida så ser du hur det blir ungefär.
Senast redigerat av Volvo740an (30 september 2009)
Jag rekommenderar att du oljar in dom, med matolja eller motorolja, spelar mindre roll. Mina va matta men jag använde olja så blev dom fina igen, har hållt nu i 5 månader utan att dom har blivit matta igen.
Detta funkar jag har det på mina bilar med matta lampor
Haha det där med matolja är roligt. funkar för stunden om dem är lagom matta men rinner av som olja i solsken. det höll inte länge. men det blir riktigt bra när man har kletat på det.
Haha det där med matolja är roligt. funkar för stunden om dem är lagom matta men rinner av som olja i solsken. det höll inte länge. men det blir riktigt bra när man har kletat på det.
att köra IP på det är la det bästa.
Konstigt, stämmer inte alls med min erfaranhet. Jag använde dock gammal motorolja, gick ut 2004
Senast redigerat av Volvo740an (30 september 2009)
att köra IP på det är la det bästa.
Konstigt, stämmer inte alls med min erfaranhet. Jag använde dock gammal motorolja, gick ut 2004