4422
Sök

Hälp med att få till balyserna (ser typ uttorkade ut)

Rekondare
254 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#1
Skulle behöva hjälp att få mina baklysen blanka och fin. Just nu så är dom matt och typ repig ser ungefär ut som dom har torkat ut. Har försökt lite med rubbing men funkade inge vidare. Har ni några tips?
Själv funderade jag på om det skulle gå att våtslipa dom?
Det är en 855 om det spelar någon roll.
MVH
Senast redigerat av mattiass (30 september 2009)


876 Inlägg
30 september 2009
#2
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=13&t=789
den kanske kan hjälpa dig lite smile


260 Inlägg
30 september 2009
#3
Våtslippa eller väldig fint sandpapper och sen klarlack

1 339 Inlägg
30 september 2009
#4
Jag rekommenderar att du oljar in dom, med matolja eller motorolja, spelar mindre roll. Mina va matta men jag använde olja så blev dom fina igen, har hållt nu i 5 månader utan att dom har blivit matta igen.


Du kan kolla bilden på bakljusena på min sida så ser du hur det blir ungefär.
Senast redigerat av Volvo740an (30 september 2009)


Rekondare
254 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#5
Volvo740an skrev:
Jag rekommenderar att du oljar in dom, med matolja eller motorolja, spelar mindre roll. Mina va matta men jag använde olja så blev dom fina igen, har hållt nu i 5 månader utan att dom har blivit matta igen.


Du kan kolla bilden på bakljusena på min sida så ser du hur det blir ungefär.

Ska prova det!


Rekondare
254 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#6
lindell90 skrev:
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=13&t=789
den kanske kan hjälpa dig lite smile

Funkar de inte med olja blir den där länken hjälpsam!

Tack för alla tips!


236 Inlägg
30 september 2009
#7
våtslip 800-1200 sen klarlack...

Man måste ha humor

Rekondare
254 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#8
740a skrev:
våtslip 800-1200 sen klarlack...

Räcker med polering efter våtslipning har ja sett. men blir säkert mkt bättre med klarlack


876 Inlägg
30 september 2009
#9
mattiass skrev:
740a skrev:
våtslip 800-1200 sen klarlack...

Räcker med polering efter våtslipning har ja sett. men blir säkert mkt bättre med klarlack

skulle tro att det håller längre då åtminstone smile


I got Dubs!
2 423 Inlägg
30 september 2009
#10
600,1200.2000 våtslip.
sen menzerna pf. och lackskydd lr vax.


252 Inlägg
30 september 2009
#11
klarlacka dom ..

Gti-r

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 september 2009
#12
Man använde en sämre plast till 855ornas baklampor, därför mattas de.
Till V70 bytte man plastsort, så de håller till skillnad från 855-lamporna.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

190 Inlägg
30 september 2009
#13
Volvo740an skrev:
Jag rekommenderar att du oljar in dom, med matolja eller motorolja, spelar mindre roll. Mina va matta men jag använde olja så blev dom fina igen, har hållt nu i 5 månader utan att dom har blivit matta igen.


Du kan kolla bilden på bakljusena på min sida så ser du hur det blir ungefär.

Detta funkar jag har det på mina bilar med matta lampor

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

2 035 Inlägg
30 september 2009
#14
Haha det där med matolja är roligt. funkar för stunden om dem är lagom matta men rinner av som olja i solsken. det höll inte länge.  men det blir riktigt bra när man har kletat på det.

att köra IP på det är la det bästa.

Biljudsveteran sen 1984!

1 339 Inlägg
30 september 2009
#15
bosabengt skrev:
Haha det där med matolja är roligt. funkar för stunden om dem är lagom matta men rinner av som olja i solsken. det höll inte länge.  men det blir riktigt bra när man har kletat på det.

att köra IP på det är la det bästa.

Konstigt, stämmer inte alls med min erfaranhet. Jag använde dock gammal motorolja, gick ut 2004 big_smile
Senast redigerat av Volvo740an (30 september 2009)


2 035 Inlägg
30 september 2009
#16
Volvo740an skrev:
bosabengt skrev:
Haha det där med matolja är roligt. funkar för stunden om dem är lagom matta men rinner av som olja i solsken. det höll inte länge.  men det blir riktigt bra när man har kletat på det.

att köra IP på det är la det bästa.

Konstigt, stämmer inte alls med min erfaranhet. Jag använde dock gammal motorolja, gick ut 2004 big_smile

och jag använde matolja.

Biljudsveteran sen 1984!

767 Inlägg
3 oktober 2009
#17
meguiars ha ju något kitt som skall vara väldigt bra..har inte provat sj men ha hört de

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

Roboo
7 oktober 2009
#18
Autosol och polermaskin funkade hur bra som helst när jag polerade ett par baklysen på en 855a

Rekondare
254 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
#19
Roboo skrev:
Autosol och polermaskin funkade hur bra som helst när jag polerade ett par baklysen på en 855a

Det har jag provat men men det räcker inte verkar det som, ska våtslipa sen klarlack smile


Roboo
7 oktober 2009
#20
mattiass skrev:
Roboo skrev:
Autosol och polermaskin funkade hur bra som helst när jag polerade ett par baklysen på en 855a

Det har jag provat men men det räcker inte verkar det som, ska våtslipa sen klarlack smile

Jaså? För de jag polerade var ruskigt solblekta, såg inte ens någon färg. De var liksom mjöliga på nåt sätt i ytan.

Men det tog ett bra tag innan det vart bra. Annars är det väl slipa och lacka som gäller...


Sök