4338
Sök

Focus Acoustics och Exydos Car Audio bygger demobil Då var säsongen igång. :)

Team Carkings
2 300 Inlägg
26 mars 2010
Därför jag ser fram emot ett seriöst ljudbygge med hög klass vilket jag e säker på att Henke kommer bjuda på smile

Pro detailer
417 Inlägg
27 mars 2010
Ja det blir det säkert, så länge gångjärnen håller, fy satan så tunga hans dörrsidor är big_smilebig_smile

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

VW Ägare
1 011 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Fartsyndare skrev:
Ja det blir det säkert, så länge gångjärnen håller, fy satan så tunga hans dörrsidor är big_smilebig_smile

Vikten märks knappt när dörrsidan är monterad på dörren.

Jag lovar det kommer låta högt och bra. big_smile

Henrik Eberlund

VW Ägare
1 011 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Om en timme är det avfärd till Elmia.

Vi ses där. big_smile

Henrik Eberlund

VW Ägare
1 011 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Kan inget annat än rekomendera en fin artikel på Bilsport.se big_smile

http://www.bilsport.se/news.php?id=79239

Henrik Eberlund

VW Ägare
1 011 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Jag har under mässan fått mycket frågor om missödet som hände mig i Fredags eftermiddag.

Jag såg aldrig händelsen själv men jag har fått historien berättad av ett tiotal vittnen så jag har fått en ganska klar bild över vad som hänt.

Två tjejer som jobbat som monter tjejer för ett företag på mässan har gått förbi min bil. Av någon anledning fick de för sig att gå in i montern. Sätta sig i bilen skifta låtar tills de hitta en låt de ville höra och sen skruva dom upp stereon på max. Något som mitt system inte är gjort för.

När nu stereon börjar spela förfullt så börjar de ställa sig på trösklarna och hoppa och gunga bilen. Stå dansa runt den. Efter en stunds "showande" börjar det låta illa i högtalarna och det lägger ner vad de gör.

Detta resultera att mina högtalare i bakdörren blev så varma att konana smälte och lossna därav från membranet. Den ena basen brann talspolen totalt så du kan inte rubba konan längre. Den andra basen blev den ena talspolen så varm att den lossna och ligger och skramlar.

Tur i oturen är att det inte var mer som gick sönder samt att Exydos ställde upp till 110% och jag hade nya prylar i bilen klockan 09.30 dagen efter. Företaget som tjejerna jobba för har lovat att jag ska få ersättning för prylarna.

Det som gör mig mest förbannad fortfarnade är att tjejerna fortfarande nekar att dom gjort något trots att 20-30 personer sett hela händelsen och 10 tal utställare som jag pratat med har sätt händelsen och berättat för mig vad som hänt.

Henrik Eberlund

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 april 2010
Skönt att det löste sig enkelt för dig iaf! smile Men förbannat tråkigt när folk inte kan hålla fingrarna i styr! En sak om dom pillar, men det ska va med respekt och försiktighet!

stRaend
4 april 2010
tråkigt med sådana som inte förstår bättre. Men som sagt tur i oturen att dom ställde upp och fixade fram nya saker smile Se till att få ersättning för sakerna bara!

Pro Painter
449 Inlägg
4 april 2010
Eberlund skrev:
Jag har under mässan fått mycket frågor om missödet som hände mig i Fredags eftermiddag.

Jag såg aldrig händelsen själv men jag har fått historien berättad av ett tiotal vittnen så jag har fått en ganska klar bild över vad som hänt.

Två tjejer som jobbat som monter tjejer för ett företag på mässan har gått förbi min bil. Av någon anledning fick de för sig att gå in i montern. Sätta sig i bilen skifta låtar tills de hitta en låt de ville höra och sen skruva dom upp stereon på max. Något som mitt system inte är gjort för.

När nu stereon börjar spela förfullt så börjar de ställa sig på trösklarna och hoppa och gunga bilen. Stå dansa runt den. Efter en stunds "showande" börjar det låta illa i högtalarna och det lägger ner vad de gör.

Detta resultera att mina högtalare i bakdörren blev så varma att konana smälte och lossna därav från membranet. Den ena basen brann talspolen totalt så du kan inte rubba konan längre. Den andra basen blev den ena talspolen så varm att den lossna och ligger och skramlar.

Tur i oturen är att det inte var mer som gick sönder samt att Exydos ställde upp till 110% och jag hade nya prylar i bilen klockan 09.30 dagen efter. Företaget som tjejerna jobba för har lovat att jag ska få ersättning för prylarna.

Det som gör mig mest förbannad fortfarnade är att tjejerna fortfarande nekar att dom gjort något trots att 20-30 personer sett hela händelsen och 10 tal utställare som jag pratat med har sätt händelsen och berättat för mig vad som hänt.

Hmmm...
Just av denna anledningen gör man inställningar på systemet så att på mässor och utställningar är bilen justerad så att när stereon vrids i botten så pallar systemet med de.
Mitt förra bygge var inställt just så och de räddade komponenterna många ggr.
Tur att dina sponsorer kunde få fram nya prylar till dej!
Trist med folk som ska på och pilla!

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB

4 663 Inlägg
4 april 2010
fett illa. inge kul när andra pajer ens saker.

729 Inlägg
4 april 2010
fattar inte att folk inte är försiktigsre med andras saker!!!

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
5 april 2010
Dom blev iaf portade från Elmia:) Å det senaste ryktet säger att dom inte va fulla! Som ja va hundra på att dom va

247 Inlägg
5 april 2010
aj aj, det var inte roligt att någon förstör andras bygge, när man har lagt ner sin själ på bilen.
Skönt att det löste sig med nya prylar, tyvärr så fins del folk som tror att dom kan göra som dom vill!!

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

like cucumber, ja?
35 Inlägg
5 april 2010
Va i helvete !!!! Någon måste juh ha kort på händelsen! Sätt dit dom bara så det smäller om det !
Läste i någon annan tråd att två montertjejer var och klättrat på en bil vilket har resulterat i repad kolfiberhuv och buckligt tak...
Senast redigerat av EdgeCrusher (5 april 2010)

-=EdgeCrusher=-
.::Sponsorer::.
::Street Performance ::Swedol::HotFrog Dekor::

1 Inlägg
5 april 2010
EdgeCrusher skrev:
Va i helvete !!!! Någon måste juh ha kort på händelsen! Sätt dit dom bara så det smäller om det !
Läste i någon annan tråd att två montertjejer var och klättrat på en bil vilket har resulterat i repad kolfiberhuv och buckligt tak...

Det var samma tjejer som klättrade på Minin som härjade i Eberlunds bil. Är det någon som har bilder eller filmer på det hela får ni gärna kontakta Eberlund eller mig.

/Eberlunds sambo

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 april 2010
Riktigt kul att se din bil på elmia Henrik!
Ni har gjort ett kanonjobb med den!!!
Och lacken på huven och taket var ju bara mumma smile

VW Ägare
1 011 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
krille_hlm skrev:
Riktigt kul att se din bil på elmia Henrik!
Ni har gjort ett kanonjobb med den!!!
Och lacken på huven och taket var ju bara mumma smile

Tack så jättemycket för dom orden. Dom värmer en och gör att man tycker vinterns slit var värt det.

Henrik Eberlund

Customiserare
1 212 Inlägg
5 april 2010
jävligt synd med bilen... blir så jä**a arg när man läser sånt... tyvärr så hade jag inte möjligheten att va på elmia o se alla fina byggen  sad din bil har blivit redigt grym nu efter vinterns jobb big_smile

raggen går

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
6 april 2010
Har just betat mig igenom att göra i ordning över hundra bilder från Elmia.

Tänkte det kunde vara trevligt med en bild av dig och bilen i montern, säg till om du inte vill ha den i tråden!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/897568_gq9vgy.jpg
Eberlund med sin Focus som bland annat fått ny inredning och nytt ljud sedan förra året. © Foto: Elenor Bengtsson / Vivendi.

Som alltid var det trevligt att träffa dig - och det hade ju onekligen hänt en del med bilen sedan i fjol! smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

35 Inlägg
7 april 2010
Jadu Henrik.Din bil har verkligen blivit fin.Jag mötte dig på E4 an när du lämnade elmia i måndags utanför torsvik akta polisen bra toning på sidorutorna fram Hehe.

//Janne

Sök