mickius
200sx Power
Från: Linköping
Registrerad: 2005-09-08
Bil(ar) online:
Volvo 940
E-post Re: Har jag blivit lurad? Oväntat hög kostnad för service.Har inte gjort sådan service på bilen men hade en S13 som ja lämna in då den inte tände på 2 cylindrar och dom skulle även kika så kamremmen satt rätt.
Do kom först fram till att styrboxen var paj så ja lämna en ny till dom som ja köpte o väntade någon dag på besked.
Sen så ringde dom o sa att dom fått igång bilen o allt funka O att kamremmen suttit fel. fast ja var nästintill säker på att den satt helt rätt när den lämnades in men tänkte att de kunde varit därför bilen gick som den gick.
så ja plomberade kåpan till kamremmen för o se om dom hade rört kamremmen.
Fick sedan se på kvittot att dom tagit betalt 1500:- för ändring av kamrem fast dom inte rört skiten så ja ställde dom mot väggen!
O de är mitt råd! låt dom inte lura dig på massa pengar du absolut inte ska betala om du vet att du har rätt!!!
Senast redigerat av mickius (2009-10-01 11:47:37)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag gjorde själv jobbet på din nissan om det är den svarta du menar.
Jag kan garantera dig att jag flyttade remmen ett kugg. och jag gjorde det först av allt sen gjorde vi en heltest på insprutningen såg att signalen saknades till 2 spridare. Varefter jag mätte upp kablar och kollade spridarna. EFTER det bytte vi styrdon och bilen funkade.
Det ar väldigt vanligt att det kuggar över på ena kammen om man inte håller remmen väldigt sträckt när man ska montera på den på sista hjulen.
Har du värkligen varit inne och pratat med oss efteråt!!!!
Gör som jag kör alltid på häng med rykande hjul.