3274
Sök

Ny dator.ljud problem

453 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Tja, fick en ny data i går, kopplade in mina gammla högtalare inte så nya några år på sig.

Men kopplade in dom men får inget ljud?

Vad kan roblemet vara, ljudet är inte avstängt på datan vad jag kan se.

224 Inlägg
1 oktober 2009
Vad är det för dator? en bärbar eller??

453 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
en stationär hp
Står att det är hd 5,1 i papprena.

Men när jag sätter i sladden står det att den är ansluten men är ändå ett kryss för ljud ikonen jämte klockan

224 Inlägg
1 oktober 2009
Har du kollat i "Enhetshanteraren" så att ljudet inte är inaktiverat? Vet du om drivrutinerna för ljudkortet är ordentligt installerat?
Vilket operativsystem kör du med?

453 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
jag följde bara all instalationer när jag startade datorn. kör med vista 64bit

Kan du säga mer exakt hur jag ska titta om det är inaktiverat

såg att inget var inaktiverat hittad det själv.

Men hjälp mig om du vet något mer som kan vara felet
Senast redigerat av Timjoh (1 oktober 2009)

224 Inlägg
1 oktober 2009
Är det vanliga högtalare eller 5.1 system? Har du inga hörlurar som du kan prova eller andra högtalare. Försök att hitta inställningarna för ljudet och prova dig fram till olika inställningar för högtalare samt om det finns en inställning för analogt/digitalt ljud.
Kör själv med XP och Windows7 så jag har inte nån erfarenhet av Vista, men hoppas att infon kan hjälpa dig endå.

hmmmm
1 094 Inlägg
1 oktober 2009
är ljudkortet integrerat med moderkortet eller är det ett separat? är det integrerat gå in i biosen och titta fall det är aktiverat eller avaktiverat.

453 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
det funkar när jag har hörlurar så moste ju vara någon inställning med högtalarna elle?
i datan aso.

hmmmm
1 094 Inlägg
1 oktober 2009
ok, vad har du för högtalare? vanliga 2, eller 2.1 eller 5.1 eller 7.1? kan vara till stor hjälp för att kunna hjälpa dig

453 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
har 2 högtalare 1 bas, inte så nya ganska gammla, har inte hunnit fixa nya och har 5,1 ljud på datan

hmmmm
1 094 Inlägg
1 oktober 2009
kk. så du har en helt vanlig 1 kontakts koppling till dom? allt jag kan tänka mig är att du ska kolla enhetshanteraren, samt att kolla så högtalarna är hela. för dom kopplas väll genom basen och sen vidare till datorn. finsn det inställningaqr på basen som ställer ljudet för alla högtalare?

453 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
nej, ja det är bara en sladd in i datan hela är dom hadde dom på min gammla data för 1 dag sen. men står att dom är på i enhets hanteraren men dom kansek är för gammla för detta ljudkortet dom är säler 7 år

214 Inlägg
1 oktober 2009
kolla volym hanteraren dubbel klicka på den bredvid klockan till höger

avmarkera allt ljud av så är problemet löst

1 482 Inlägg
1 oktober 2009
Nr 1... DATA och DATOR är 2 helt olika saker..

Säker på att du satt i pluggen i rätt uttag? Det skall vara grönt.

Funkar det fortfarande inte så kan du ha fel inställning på ljudet i mjukvaran. Nere i högra hörnet finns det en högtalare, dubbelklicka på den och pilla runt så hittar du.
Fattar du inte hur detta fungerar så är det ett under att du ens kommer ut på garaget.org.

BLT Service
Theracords Music Label

4 005 Inlägg
1 oktober 2009
fungerar högtalarna till någon annan dator/mp3-spelare?

224 Inlägg
1 oktober 2009
Om du stoppar in kontakten från högtalarna i samma uttag som du använder till hörlurarna så borde det inte vara något problem. På vissa datorer som har utag på framsidan av datorn så kan utagen på baksidan vara inaktiva, så se till att du pluggar in högtalarna i samma utag som du pluggade in hörlurarna i.

453 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
okej men hur fan får jag dom där bak att funka, är ju jobbigt och inte så snyggt att ha en sladd där ju?

hmmmm
1 094 Inlägg
2 oktober 2009
beror på vad du har för dator. men dom flesta biosarna kan du ställa in det i. jag kan det i mina datorer iaf. annars får du väll öppna datorn och koppla ur kabeln till det främre utaget. då blir det bakre prioriterat

Pekabow i can see u
644 Inlägg
2 oktober 2009
vid klockan har du ljudprogram tryck på den och ändra så det passar.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 oktober 2009
Kryss för högtalaren nere vid klockan betyder ju bara att du satt ljudet på "mute"? Aldrig sett den symbolen visas när det varit nåt annat iaf...

Sök