3234
Sök

Kabeldragning

12 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Hej hej, jag är jätte haj på detta med att koppla stereo... :S

Behöver lite hjälp här.. vill hitta nått hål i torped vägen eller nått sätt att dra en tunn kabel ifrån batteriet... ståt o letat i typ 2 timmar nu blir helt tokig..

bilen är en ford sierra 90årmodell

snälla nån som vet eller har nått tips helst så enkelt som möjligt men ändå snyggt... smile

tack på förhand..

214 Inlägg
1 oktober 2009
kolla vart strömkablarna leder från motorhuvet där skall du se kablar som skall in i bilen typ en svart gummi lock på något sätt snitta till ett hål där så skall det gå bra
Senast redigerat av wayfinder (1 oktober 2009)

2 914 Inlägg
1 oktober 2009
är det till ett steg så rekomenderar jag ingen "tunn kabel"

12 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
okej.. men vart tar dom vägen då ? bakom instrumentpanlen fattar jag men asså :S som sagt är inte bra på detta men man ska bärja nånstans iaf smile

12 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
är det till ett steg så rekomenderar jag ingen "tunn kabel"

nej det är det inte..till en aktiv bas som bara ska poppa lite så den ska bara få lite ström typ smile

214 Inlägg
1 oktober 2009
jo kabeln kommer hamna under instrument panelen när du drar in kabeln sen lutar du ner rumpan mot marken och kollar under instrument panelen så kommer du se kabeln

12 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
haha okej , ska testa tongue har som sagt inte haj på detta tongue har datorn vid bilen nu iaf så..testar nu smile

214 Inlägg
1 oktober 2009
peta ett hål i den svarta gummit som leder kablarna och dra in kabeln där

12 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
seriösgt jag måste vara helt blåst men hittar inte nått jä&&a ställe att dra den igenom, måste finnas ett enklare sätt alltså...

...!!!???
257 Inlägg
1 oktober 2009
Jag hade precis som du sjuka problem att få in kabeln i kupén. Alla kabelgenomföringar som redan existerande kablar gick igenom var alldeles för trånga för att min egna skulle gå in (och jag hade ändå bara 25mm²), så då tog jag fram borrmaskinen!

Min väg att komma in blev ganska lågt, så kabeln kunde dras under mattan i bilen. Om du väljer denna metod måste du dock tänka på att ett skydd för kabeln genom motorutrymmet kan vara lämpligt, samt så får du se till att täta som attan vid själva hålet! Inte kul när diväteoxid börja hälsa på din snart mögliga golvmatta...

Så här se min lösning ut:

http://i36.tinypic.com/14bknz5.jpg

Ser inte samma ut som på Sierra, men en idé till dig i alla fall.

Lycka till i fortsättningen! smile

Sök