Tjena!
Har länge nog suttit och läst massor av projekttrådar här på garaget och vart sugen på att starta ett eget, så sagt och gjort!
Bil: Golf mk3 CL Gl-Paket
Motor: 1.8l - 90 hk
Växellåda: Manuell 5växlad
Miltal:21600
Kända deffekter: Topplockspackning trasig, rost båda framskärmar, 2små rost hål bagageluckan.
KLART (X)
PÅBÖRJAT (-)
KOMMER( )
INETREÖR:
(X)Växelspaksknopp svart/silver
(X)Växelspaksdamask svart skinn
( )Sportpedaler svart/silver - har hemma
(X)Neon blått under instrumentpanel dioder x3
( )Dioder blåa - massor! - beställt
(X)Strömbrytare "killswitsh" röd till neon under stolar/neon under instrumentpanelen
(X)Strömbrytare "killswitch" röd till neon i bagage
(x)Voltmätare
EXTREÖR:
(-)Nya framskärmar höger + vänster (har hemma)
( )Ny baklucka
( )Toningsfilm bakrutor och baklucka svart - har hemma
( )Toningsfilm board på framruta överkant svart - har hemma
(X)Blinkers i fram tonade svarta
(X)Sidoblinkers tonade svarta
(x)Baklysen tonade
(X)Ögonlock blåa
(X)Rensad baklucka från emblem
(X)Aluminium ventilhattar silver på sommardäcken x4
( )Singeltorkare
(X)Stänkskydd x4 - ta bort för o kunna sänka lite till?
(X)Nya Regskyltar
(X)Borttagen torkare bak och igenlagt hål
(X)Dekaler
( )Ev Angeleyes, klarglasbak, glarglasblinkers till sommarn om bilen behålls så länge
VÄGHÅLLNING:
( )Sänkningsfjädrar 60/40 - vart över, till salu
(x)Coilovers
MOTOR:
(X)Sportluftfilter blått - ger minst 25hk
(X)Japsdämp 4"
(-)Lacka div delar
BROMSAR:
(X)Rödlackade bromsok fram och trummor bak
VÄXELLÅDA:
(X)Orginal 5 växlad manuell
(X)Kapad växelspak 4cm
MULTIMEDIA:
(X)Denver 4x40w mp3/USB
(X)Lanzar 12" basar 150w x2
(X)Lanzar slutsteg 2x100w
(X)Lanzar 6,5" diskanter 100w x2
(X)Lanzar 1" skrikare 50w x2
HJUL:
(X)Sommar Runway Enduro 13" JP 175/60/13
( )Sommarfälgar lackade vita x4
(X)Vinter friktionsdäck Firestone 13" orginal plåtfälgar 175/70/13
( )Alu fälgar med DJUP kant + tyskstuk däck till sommarn om bilen behålls så länge..
Då jag startade projektet i början september har det hänt en del, så här kommer en hel del bilder på sådant jag sysslat med:
Hem bogseringHem bogseringPrecis fått hem den..byter till Lanzar skrikare:)Målar bromsarBiltema! Köpte även toningsfilm, motorolja, rotor, fördelare, tändstift mm mmTagit bort embelm, spacklat o lackat. Till vänster syns även ett gammalt stenskott som jag fixat till. Lacken jag köpte stämmer inte till 100!!Kabeldragning till slutsteg, snacka om lättmekad bil!Paket! Ögonlock och inetreör settÖgonlock och nya regskylltar på:) även en rejäl tvätt gjord!Köpte denna japs av en schysst kille här på garaget:) och ja, det heter japsdämpare för den ska sitta på japanare, men jag tycker dom låter gött så klara inte!skillnad?..Bonus bild, pappa sålde grävaren till min morfar:) Märket på minigrävaren är HINOWA DM13, därav mitt namn på garaget;)Japsdämp på=) där ser man även rosthålen i luckan jag har tejpat över. Någon i Eskistuna trakten som har goda svettskunspaper som kanske har några minuter över och hjälpa mig svettsa igen? Är lite knepigt ställe precis under rutan..Nytvättad:)Saknas angeleyes! Kapat spaken ca4cm!Monterat Lanzar 6.5or i dörrarna:)Paket kom idag som innehöll sänkningsfjädrar! köpta av en polare på garaget..Motorn i nuläget, får duga tills vidare:)Byggt baslåda:DMissade att fota högtalarcentralen, där man kopplar in högtalarna som jag monterade på kortsidanÄr man arkitekt eller?spacklat igen lite skruvhål, sen kom jag på att det var onödigt då jag kommer klä in den i tyg..Provmonterar i bilen, lite neon hittade oxå in;) nu är det bara konka ur lådan igen och på med lite tyg:)Inget märkvärdigt, men vaddå, det duger väl? nu är kablarna lite mer dolda..Lanzar 12or och Lanzar steg, inget märkvärdigt men duger bra i förstabilen:)Steget Ris/ros? Kommentera!