Återigen var det snorkallt i garaget men lite hanns med innan jag frös B***arna av mig :D
Började med att plocka bort balken där motorfesterna sitter och sedan började jag med att flytta "in" alla kablar in i bilen så att jag enkelt och smidigt kan lacka motorrummet så fort värmen kommer för att stanna.
Nu börjar orginal lacken komma fram under nästan hela bilen och det kändes sjukt bra att sopa ihop all gammal tecktyl, smuts och annat bråte som täckte garagegolvet och hiva iväg i soporna. Det känns som om det snart är varmt nog för att dra igång och lacka golvet.
Det är lite taskig kvallite på bilderna men jag tror helt klart att ni ser vad det föreställer ändå
Det är tur att det händer mer i garaget än i tråden
Då har jag äntligen börjat med något som är både spännande och enormt skrämmande och det är att modifiera bilens elsysten. Just nu har jag börjat med att banta bort sådant som jag vet med mig att jag inte kommer att ha någon användning av utan egentligen bara är sladdar som ligger och släpar i bilen. Bort bantat än så länge:
*Dragkrokskontackt samt alla sladdar som hör till dragkroken *Orginal antennsladden *Röv värmen *Sterio sladdar *Utanbältes indikatorn
Och mer kommer det att bli... Nästa uppdate blir efter helgen för nu kommer jag inte till garaget förens på söndag.
Jag har skaffat mig en ny kompis idag och han heter thinner!! Det går inte att umgås allt för länge med min nya kompis utan att bli snurrig men i två omgångar med en kaffe paus hemma hos sketis imellan så har jag tvättat ur mororrummet så nu är det redo för lack.
Just nu lutar det helt och hållet mot att lacka motor rummet i hammarlacks silver men jag vill ge det några dagar till innan jag sprutar på första lagret ifall jag skulle ångra mig sen.
mkt fint projekt och kul att läsa igenom ! har en fråga me. hur får man lättast/snabbast väck tectylen? (:
Jag har testat lite olika varianter och svaret på frågan beror lite på var du tänker få väck tectylen? Är det på en lös del så är det absolut enklaste sättet att bada bort tektylen i någon form av sprit. Lacknafta, thinner, disel och bensin fungerar riktigt bra. Men är det golvet, så blir lätt garagegolvet skabbigt om man tvättar bort tectylen. På golvet föredrar jag att köra loss tektylen med en "stålborsterondel" en sådan man sätter på en borrmaskin (den har säkert ett annat namn men jag kan inte namnet). Tänk dock på att bormaskinen blir skabbig som fan när du e klar!! Ett annat sätt som rally åkarna föredrar är att värma på tectylen med varmluftspistol och sedan helt enkelt raka bort den med ett stämgärn. Men det känns kladdigt så jag föredrar rondlen. Hoppas det var till hjälp och kul att du gillar mitt projekt!!
Tack, kul att du gillar vad du läser Den trådena ska jag allt ta mig en titt på. Angående våra fiender känns det lite som "pest eller kolera" för mig... Men vi får kämpa på, belöningen kommer väl när skiten är borta.
Igår la jag första lagret lack i halva motorrummet, torpedväggen och i hålet för växellådan. Anledningen till att det bara blev halva motorrummet är att hålen efter batterifästet var aningen större än jag ville minnas. Så jag får lägga igen de hålen lite snyggt innan jag kan lägga på lacken där. Färgen blev silver och jag tror att det kommer bli riktigt snyggt efter ett par lager lack till.