Annars kan du kolla med lokala glasmästaren vad han vill ha för en tub rutlim. Använder det ibland. Rätt lång tork tid men när det har torkat så sitter det fast!
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Annars kan du kolla med lokala glasmästaren vad han vill ha för en tub rutlim. Använder det ibland. Rätt lång tork tid men när det har torkat så sitter det fast!
betylband skulle ja valt utan tvekan.. ingen som helst torktid.. lätt att få tätt me utan en massa klet samt att de går å ta bort om man vill ändra nåt.
betylband skulle ja valt utan tvekan.. ingen som helst torktid.. lätt att få tätt me utan en massa klet samt att de går å ta bort om man vill ändra nåt.
När du säger band menar du butylbanden eller typ butyl på tub eller liknande som man kan applicera i tjocklager osv.
Ser man på min bild i början så ser man en "bula" i plåten upp till höger. Det är den jag vill slippa göra ngt åt. Applicera nån "massa" i höjd med den bulan för att bara trycka dit distansen..
Om du vill ha något som du kan lägga på som silikon fast som är mycket starkare, hårdare och har hög vidhäftning så kanske karosserilim är något att kolla på ? Det kan läggas på i den tjockleken och formen du vill ha och det blir nästan som gummibussningar i hårdhet när det är helt härdat Ända nackdelen med det är att det är kladdigt om man vill jobba med det och sen så har det en viss torktid men inte mer än 30 min tills det är kladdfritt sen hur lång tid till fullt härdat vet jag ej.
Det är butylband. Jag har några rullar liggandes då svärfar vart glasmästare. Bara att besöka en glasmästare så kan de lösa det åt dig. Har för mig att HCJ på Backaplan sålde det. Har själv letat på mekonomen, biltema, jula osv utan resultat innan svärfar sa att jag kunde hämta i hans verkstad
Har skaffat negertoy men får lite funderingar kring det. Det verkar vara en lättarbetad massa, men det som förbryllar mig är hur det stelnar?
Har haft det liggandes i bilen i 2 dgr än så länge och tänkte börja fixa med det idag. Men då slog det mig att jag inte riktigt vet om det krävs ngt speciellt för att det ska stelna, ex varmepistol eller dylikt.
För det verkar ju inte påverkas av att vara liggandes i bilen, hur ska det då stelna när jag trycker dit det på distansen?
Butyltape stelnar inte, tvärtom blir det mjukare av värme.
Om man har svårt att hitta det kan man kila in hos närmaste Volvoverkstad som säljer reservdelar o köpa en rulle butyltape till 200-900. Det är 3M som gör denna och är enligt mig den bästa av de olika som finns ute. Ja inte Volvos utan 3M-s Vilket är samma sak